Einde van Banktrans??
- BertGr
Minder
Meer
23 feb 2024 23:52 #6287
door BertGr
Beantwoord door BertGr in topic Einde van Banktrans??
Kees,
Gebruikers die doorgaan met BankTrans kunnen daar dan nog de antwoorden vinden op al eerder gestelde vragen.
Mede nav. je eigen opmerking: "...voor alles een back-upplan te hebben" en die van HAH.Foppe: "Maar goed, over een paar weken zal niemand dit meer lezen." .
Groet,
Bert
P.S. Het is me gelukt een aantal pagina's geforceerd te verversen.
Gebruikers die doorgaan met BankTrans kunnen daar dan nog de antwoorden vinden op al eerder gestelde vragen.
Mede nav. je eigen opmerking: "...voor alles een back-upplan te hebben" en die van HAH.Foppe: "Maar goed, over een paar weken zal niemand dit meer lezen." .
Groet,
Bert
P.S. Het is me gelukt een aantal pagina's geforceerd te verversen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Meer
24 feb 2024 00:35 - 24 feb 2024 00:37 #6288
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Einde van Banktrans??
Heel scherp van je: een citaat van mijzelf aanhalen. Kan hier nooit weerwoord op geven.
Zit nog steeds te peinzen, welk probleem je kunt hebben en de oplossing vindt in de geschiedenis.
Neem een voorbeeld: de transacties van jouw bank worden ineens niet meer ingelezen. Zoeken, zoeken, zoeken... Ja in 2015 trad dit ook op en Tonnie heeft het programma aangepast zodat alles weer als een zonnetje draait. Ja, en wat nu?
In mijn back-upplan is geregeld: De gedupeerde gebruiker stuurt een geanonimiseerd gedeelte van het transactiebestand naar mijn forum; ik onderzoek het, maak de benodigde aanpassingen in het ImportFormatDef.xml bestand, waarna hij deze downloadt en weer jarenlang een blije BankTrans-gebruiker is.
Slechts één klein dingetje in dit back-upplan is niet helemaal correct: Het is geen back-upplan meer, maar al in de praktijk getest. En het werkt.
(Disclaimer: Mits het probleem op te lossen is door aanpassingen in het ImportFormatDef.xml bestand. Anders is het echt einde gebruik van BankTrans.)
Moet je nogmaals teleurstellen: Bruikbare executables van BankTrans zul jij nooit via de Internet Archive kunnen downloaden - kwam hier al lang geleden achter.
Je kunt ze nu nog downloaden, of als je ze in de toekomst nodig hebt, vragen op mijn forum. Ja, iemand die voor alles een back-upplan maakt, heeft op 19 januari deze al veilig gesteld.
Heb je nu door dat je je moet aanmelden op mijn forum?
Zit nog steeds te peinzen, welk probleem je kunt hebben en de oplossing vindt in de geschiedenis.
Neem een voorbeeld: de transacties van jouw bank worden ineens niet meer ingelezen. Zoeken, zoeken, zoeken... Ja in 2015 trad dit ook op en Tonnie heeft het programma aangepast zodat alles weer als een zonnetje draait. Ja, en wat nu?
In mijn back-upplan is geregeld: De gedupeerde gebruiker stuurt een geanonimiseerd gedeelte van het transactiebestand naar mijn forum; ik onderzoek het, maak de benodigde aanpassingen in het ImportFormatDef.xml bestand, waarna hij deze downloadt en weer jarenlang een blije BankTrans-gebruiker is.
Slechts één klein dingetje in dit back-upplan is niet helemaal correct: Het is geen back-upplan meer, maar al in de praktijk getest. En het werkt.
(Disclaimer: Mits het probleem op te lossen is door aanpassingen in het ImportFormatDef.xml bestand. Anders is het echt einde gebruik van BankTrans.)
Moet je nogmaals teleurstellen: Bruikbare executables van BankTrans zul jij nooit via de Internet Archive kunnen downloaden - kwam hier al lang geleden achter.
Je kunt ze nu nog downloaden, of als je ze in de toekomst nodig hebt, vragen op mijn forum. Ja, iemand die voor alles een back-upplan maakt, heeft op 19 januari deze al veilig gesteld.
Heb je nu door dat je je moet aanmelden op mijn forum?
Empowering us all
Laatst bewerkt 24 feb 2024 00:37 doorKees.
- BertGr
Minder
Meer
24 feb 2024 01:14 #6290
door BertGr
Beantwoord door BertGr in topic Einde van Banktrans??
Kees,
'k Heb zojuist in een andere categorie een (het?) antwoord gegeven op een vraag over ING-overboekingen naar spaar-rekeningen. Dat soort info is wel handig om te bewaren (en terug te kunnen vinden).
Nee, niet voor vragen waar een reactie op moet komen.
Ik zal je forum zeker volgen.
groet,
Bert
'k Heb zojuist in een andere categorie een (het?) antwoord gegeven op een vraag over ING-overboekingen naar spaar-rekeningen. Dat soort info is wel handig om te bewaren (en terug te kunnen vinden).
Nee, niet voor vragen waar een reactie op moet komen.
Ik zal je forum zeker volgen.
groet,
Bert
- Kees
-
Minder
Meer
24 feb 2024 01:26 - 24 feb 2024 09:50 #6291
door Kees
Empowering us all
Ben klant bij de Rabobank - zie je aan mijn handtekening. Ken de indeling van ING-transacties niet.
Het was een antwoord. Als ICT'er ken ik het woord handmatig niet. Daar zijn computers voor uitgevonden; om al die saaie, routinematige handelingen voor jou te doen.
Dacht direct aan een - mogelijke - oplossing.
Meld je aan op mijn forum en we kunnen gedachten hierover uitwisselen.
Het was een antwoord. Als ICT'er ken ik het woord handmatig niet. Daar zijn computers voor uitgevonden; om al die saaie, routinematige handelingen voor jou te doen.
Dacht direct aan een - mogelijke - oplossing.
Meld je aan op mijn forum en we kunnen gedachten hierover uitwisselen.
Empowering us all
Laatst bewerkt 24 feb 2024 09:50 doorKees.
- Tonnie
-
Minder
Meer
24 feb 2024 09:11 #6292
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Einde van Banktrans??
Na lang wikken en wegen heb ik besloten de website toch te laten bestaan. Zie
Toekomst van BankTrans
.
Ik wil jullie bij deze heel erg bedanken voor het onderzoek naar mogelijke alternatieven / oplossingen. Nu BankTrans niet verder meer onderhouden zal worden kan ik me goed voorstellen dat gebruikers uitkijken naar een andere oplossing, dat zou ik zelf ook doen. Door de website en het forum nog online te houden is hiervoor wat meer tijd.
Mvg., Tonnie
Ik wil jullie bij deze heel erg bedanken voor het onderzoek naar mogelijke alternatieven / oplossingen. Nu BankTrans niet verder meer onderhouden zal worden kan ik me goed voorstellen dat gebruikers uitkijken naar een andere oplossing, dat zou ik zelf ook doen. Door de website en het forum nog online te houden is hiervoor wat meer tijd.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit, M.P. Knol, Kees, Roland, BertGr
- Kees
-
Minder
Meer
24 feb 2024 09:56 - 24 feb 2024 09:59 #6297
door Kees
Empowering us all
Het nadeel van zoeken naar een alternatief voor BankTrans is, dat je je dan pas realiseert hoe goed BankTrans in elkaar steekt.
Empowering us all
Laatst bewerkt 24 feb 2024 09:59 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie