Kan downloads bank (ASN) niet inlezen.
- Henk Warmer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Succes.
Ben geen klant van de ASN Bank, kan daarom verder niets onderzoeken.
Gebruik je de laatste versie van BankTrans? Al geprobeerd de transacties in een nieuwe/lege database in te lezen?
Als je de transacties kunt anonimiseren, wil ik best meezoeken wat er aan de hand is. <Ook voor mij is het een compleet raadsel.>
Anders kunnen we een afspraak maken dat ik (een deel van) de transacties onderzoek op afwijkend gedrag. Dit is geheel vrijblijvend. Na onderzoek worden de transacties permanent verwijderd.
Growing a better world together
Empowering us all
- Roland
- Henk Warmer
- Kees
-
Wellicht dat Jack aanvullende informatie kan leveren.Ik gebruikte 2.90, heb het programma verwijderd en 2.91 geïnstalleerd.
Nieuwe afschriften gedownload van sns, (nergens mee geopend), het probleem is er nog steeds; sns betaal wordt geïmporteerd echter alle bedragen 0,00.
Banktrans.nl is een openbaar platform, m.a.w. voor iedereen toegankelijk. Meld je, als nieuw forumlid, aan op BankTrans revived en ik neem via e-mail contact met je op.
Empowering us all
- Wondergem
- Dick van A
Analyse: als je een overzicht van je betaalrekening in zijn eentje ophaalt, staat er een nieuwe kolom bij, met door de bank voorgestelde categorieën. Die kolom kan je er ook weer uithalen door in de platte tekst van het csv bestand alles na de laatste komma er af te gooien - inclusief die laatste komma (zelf gedaan met vim onder cygwin; dat is niet voor iedereen de ideale oplossing). Geef het bestand daarna voor de zekerheid een andere naam, die wel weer met .csv moet eindigen en probeer die te importeren.
Maar er is ook een andere weg - als je ook een spaarrekening oid hebt bij de ASN kan je een download voor meerdere rekeningen tegelijk aanvragen. ASN maakt dan een zip file aan die je kan downloaden en uitpakken.
Daar staat die nieuwe laatste kolom niet bij (sowieso niet bij spaarrekeningen, maar hier ook niet bij de betaalrekening).
Ik deed dat eigenlijk steeds en ben daardoor waarschijnlijk niet eerder tegen dit probleem aangelopen.
De derde weg - het aanmaken van een nieuw import format heb ik nog niet helemaal uitgezocht.
Succes.
- Kees
-
(2) Een nieuw importformaat maken gaat niet lukken. Een eigen importformaat heeft een kopregel nodig en deze is niet aanwezig bij ASN Bank transacties.
Empowering us all
- Dick van A
Niet dat ik dat nu wil doen, maar een eigen importformat moet goed mogelijk zijn. Maak een eigen (onderscheidende) kopregel sla die op en plak die steeds vóór het opgehaalde bestand. B.v. een kopregelbestand ASN.txt met inhoud ASN01, ASN02, ASNetc, ...
Plakken met kladblok en copy-paste in Windows, of b.v. met
cat ASN.txt opgehaald.csv > in-te-lezen.csv
in een Linux-achtige omgeving
Je kan de koppen uit je eigen kopregel dan gebruiken om de vertaaltabel te maken.
Voorlopig gebruik ik wel het gezipte download format of de door jou genoemde optie de laatste kolom weg te laten. Is veel minder werk. Maar straks komt er vast weer een nieuw formaat en dan...
- Kees
-
Zie Bestandsbeschrijving export bestand ASN Online Bankieren
(2) GerardBb53 heeft al een aangepaste kopregel gemaakt, en een aangepast sjabloon.
Zie Kan downloads bank (ASN) niet inlezen
Wellicht handig om t.z.t. het hele topic eens door te lezen: Kan downloads bank (ASN) niet inlezen - BankTrans revived
Triviaal, mag je direct vergeten: BankTrans inspecteert de inhoud of het de bestandsindeling herkent. De bestandsnaam is irrelevant, evenals de extensie. Csv is een logische extensie, maar je bent vrij hiervoor elke naam te gebruiken, zoals .txt, of ...
Empowering us all