Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
- Tonnie
-
Onderwerp Auteur
- Open In BankTrans de bestaande administratie
- Kies via het menu Bestand / Opslaan als
- Vul een (bestands)naam in voor de nieuwe administratie
- Selecteer alle transacties (crtl-a in het venster met transacties)
- Verwijder alle transacties (via rechtermuisklik / Verwijderen)
- Sluit BankTrans af en heropen de nieuwe administratie (hierdoor worden ook de rekeningen verwijderd)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Ruinard
Kan dit gezien worden als een jaarafsluiting en begin van een nieuw jaar? Of moet dat op een andere manier?
- Jan Oldenziel
Ik heb een nieuwe administratie geopend voor 2021 op de manier zoals je hebt aangegeven.
Als ik probeer te importeren geeft banktrans aan dat er importgegevens zijn en dat ze allemaal goedgekeurd zijn, maar in het transactie venster verschijnt niets. Wat doe ik fout?
Groet
Jan Oldenziel
- Jan Oldenziel
Het blijkt nu dat de importeer functie ook in mijn bestaande administratie 2020 niet meer werkt
Kan daar iets misgegaan zijn?
Groet
Jan Oldenziel
- Kees
-
Waarschijnlijk staat bij jou het vinkje verkeerd bij de Standaard filter-instelling. Zie Bewerken, Instellingen.
Hier zijn 3 mogelijkheden: leeg, een vierkant blokje, of een vinkje. Klik in dit veld totdat je het vierkante blokje ziet.
Zorg tevens dat je de meest recente versie van BT geïnstalleerd hebt, 2.82.
2.81 bevatte een (hinderlijke) fout:
In versie 2.81 werden niet alle windows controls correct weergegeven (bv checkboxes). Dit is nu opgelost.
Growing a better world together
Empowering us all
- Jan Oldenziel
Heb gecontroleerd, blokje staat goed en nog steeds geen import mogelijk. Bij ING (Excel Comma Separated Values) geeft hij 1 transactie op 1-1-2021, bij AbnAmro (MT940) helemaal niets.
Wat kan er nog meer fout zijn?
Heb ook versie 2.82 geïnstalleerd.
Jan
- Kees
-
Wissen moet ook UIT staan; in de schermafbeelding heb ik deze (met opzet) aangezet.
Je moet daarnaast onderscheid maken wat er gemeld wordt bij Resultaat inlezen bestanden. Het aantal bij ingelezen is daadwerkelijk ingelezen, ook al zie je ze (nu) niet. Een getal bij Dubbel, betekent dat deze transacties al in het bestand aanwezig zijn.
Growing a better world together
Empowering us all
- Jan Oldenziel
Bedankt, het lijkt nu te werken, wissen stond aan, ik weet niet waarom. Straks verder kijken.
Groet
Jan
- Machiel de Wit
-
Ook als je geen actuele nieuwe transacties hebt omdat je die al; eerder ingelezen hebt.
Door met die knop even je actieve filter te wissen zie je al je transacties weer.
Met vriendelijke groet,
MdW.
- Sladjana
-
Ik heb zojuist de stappen gevolgd die je aangaf en ben nu mijn administratie 2021 volledig kwijt. Ik heb het bestand gekopieerd als 2022 en in dat bestand alle transacties verwijderd. Toen ik mijn adm. 2021 bestand opende, was dit ook leeg. Kan ik dit herstellen en hoe?
Dank alvast,
Sladjana