Overnemen categorieën in een nieuwe administratie

Meer
17 feb 2015 17:46 #2403 door Tonnie
Indien een nieuwe administratie wordt gestart worden de categorieën altijd standaard ingesteld. Soms is het wenselijk om een nieuwe administratie te starten en de categorieën over te nemen van een bestaande administratie. Dit is standaard niet mogelijk maar via een omweg wel te realiseren. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
  1. Open In BankTrans de bestaande administratie
  2. Kies via het menu Bestand / Opslaan als
  3. Vul een (bestands)naam in voor de nieuwe administratie
  4. Selecteer alle transacties (crtl-a in het venster met transacties)
  5. Verwijder alle transacties (via rechtermuisklik / Verwijderen)
  6. Sluit BankTrans af en heropen de nieuwe administratie (hierdoor worden ook de rekeningen verwijderd)
Nu zouden er twee administraties moeten zijn, één met alle bestaande rekeningen en transacties en één zonder rekeningen en transacties maar nu wel met de aangepaste instellingen en categorieën.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ed Manheim, Rini Laarman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jan 2021 14:43 #5588 door John Ruinard
Beantwoord door John Ruinard in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hi Tonnie,

Kan dit gezien worden als een jaarafsluiting en begin van een nieuw jaar? Of moet dat op een andere manier?

Meer
25 mrt 2021 12:49 #5647 door Jan Oldenziel
Beantwoord door Jan Oldenziel in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hallo Tonnie
Ik heb een nieuwe administratie geopend voor 2021 op de manier zoals je hebt aangegeven.
Als ik probeer te importeren geeft banktrans aan dat er importgegevens zijn en dat ze allemaal goedgekeurd zijn, maar in het transactie venster verschijnt niets. Wat doe ik fout?
Groet
Jan Oldenziel

Meer
25 mrt 2021 15:16 #5648 door Jan Oldenziel
Beantwoord door Jan Oldenziel in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hallo Tonnie
Het blijkt nu dat de importeer functie ook in mijn bestaande administratie 2020 niet meer werkt
Kan daar iets misgegaan zijn?
Groet
Jan Oldenziel

Meer
25 mrt 2021 17:08 - 25 mrt 2021 17:24 #5649 door Kees
Goedendag Jan,

Waarschijnlijk staat bij jou het vinkje verkeerd bij de Standaard filter-instelling. Zie Bewerken, Instellingen.
Hier zijn 3 mogelijkheden: leeg, een vierkant blokje, of een vinkje. Klik in dit veld totdat je het vierkante blokje ziet.

Zorg tevens dat je de meest recente versie van BT geïnstalleerd hebt, 2.82.
2.81 bevatte een (hinderlijke) fout:

In versie 2.81 werden niet alle windows controls correct weergegeven (bv checkboxes). Dit is nu opgelost.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 mrt 2021 17:24 doorKees.

Meer
25 mrt 2021 17:33 #5650 door Jan Oldenziel
Dag Kees

Heb gecontroleerd, blokje staat goed en nog steeds geen import mogelijk. Bij ING (Excel Comma Separated Values) geeft hij 1 transactie op 1-1-2021, bij AbnAmro (MT940) helemaal niets.
Wat kan er nog meer fout zijn?
Heb ook versie 2.82 geïnstalleerd.

Jan

Meer
25 mrt 2021 17:53 #5651 door Kees
Staan de velden in het scherm Filter ook goed?

Wissen moet ook UIT staan; in de schermafbeelding heb ik deze (met opzet) aangezet.

Je moet daarnaast onderscheid maken wat er gemeld wordt bij Resultaat inlezen bestanden. Het aantal bij ingelezen is daadwerkelijk ingelezen, ook al zie je ze (nu) niet. Een getal bij Dubbel, betekent dat deze transacties al in het bestand aanwezig zijn.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:

Meer
25 mrt 2021 18:16 #5652 door Jan Oldenziel
Kees

Bedankt, het lijkt nu te werken, wissen stond aan, ik weet niet waarom. Straks verder kijken.

Groet

Jan

Meer
05 apr 2021 20:07 #5670 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Als je een een import doet dan is altijd de knop Wissen actief omdat er dan het filter Laatste import aanstaat..
Ook als je geen actuele nieuwe transacties hebt omdat je die al; eerder ingelezen hebt.
Door met die knop even je actieve filter te wissen zie je al je transacties weer.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
17 dec 2021 12:36 #5827 door Sladjana
Beantwoord door Sladjana in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hallo Tonnie,
Ik heb zojuist de stappen gevolgd die je aangaf en ben nu mijn administratie 2021 volledig kwijt. Ik heb het bestand gekopieerd als 2022 en in dat bestand alle transacties verwijderd. Toen ik mijn adm. 2021 bestand opende, was dit ook leeg. Kan ik dit herstellen en hoe?
Dank alvast,
Sladjana