Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Bovenliggende categorie mee exporteren

Lees meer
18 aug 2013 20:15 #999 door Lhf
Beste Tonnie,

Allereerst mijn complimenten voor het programma. Ik ben vanwege het IBAN probleem van OROV naar Banktrans overgegaan en het bevalt prima.

Het zou handig zijn om, per transactie, naast de categorie ook de bovenliggende categorie in de export op te nemen.

Met het export bestand (banktrans.csv) maak ik via Excel diverse separate rapportages en grafieken. Als de bovenliggende categorie per transactie beschikbaar zou zijn in de export kan er in deze separate rapporten simpel op worden geselecteerd.
Nu moet ik via een tussenstap in Excel de bovenliggende categorie aan de transactie koppelen.

Ik hoop dat je deze aanpassing wilt overwegen.

Met vriendelijke groet,
Hendrik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24 aug 2013 10:57 #1013 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Bovenliggende categorie mee exporteren
Hallo Hendrik,

Bedankt voor de complimenten. Altijd goed om te horen dat BankTrans goed bevalt.

Betreffende je verzoek. Ik heb hier even over nagedacht maar heb nog geen pasklare oplossing. Ik kan de bovenliggende categorie wel opnemen in het bestand maar dan is het eigenlijk nog niet volledig. Binnen BankTrans kan je namelijk meer dan één niveau in de categorieën aanbrengen en ik zou dan dus eigenlijk alle bovenliggende niveaus moeten exporteren. Op het moment dat ik dit doe ontstaat waarschijnlijk ook de verwachting dat deze gegevens ook bij het inlezen weer worden meegenomen en dat is vrij lastig om te maken.

Is het wellicht een optie om bij het exporteren ook de volledige categorieboom in een apart bestand te exporteren? Dan kan je in Excel wellicht via een lookup hetzelfde resultaat bereiken.

Mvg., Tonnie

Lees meer
24 aug 2013 19:49 #1015 door Lhf
Beantwoord door Lhf in topic Re: Bovenliggende categorie mee exporteren
Beste Tonnie,

Mijn dank voor je antwoord. Het exporteren van de volledige categorieboom in een apart bestand is een prima oplossing.

Met vriendelijke groet,

Hendrik

Lees meer
29 aug 2013 22:53 - 31 aug 2013 11:10 #1033 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Re: Bovenliggende categorie mee exporteren
Hallo Tonny,

Die meerdere niveaus zijn heel handig, dank daarvoor.

Nadeel is dat de keuzelijst in het selectievak van de catagorie in de boeking zelf alles op alfabet staat, wat gevoelsmatig niet lekker was.

Ik heb dat opgelost door vooraan de naam van elke catagorie een 3 cijferig nummer te zetten, die de volgorde in elk niveau bepaald.
Ook in de tree kun je zo de volgorde zelf bepalen.

Enkele voorbeelden:
1e=100, sub=110, subsub=111
1e=100, sub=110, subsub=112
1e=100, sub=120, subsub=121
1e=200, sub=210, subsub=211
enz.

Bij het sorteren op afabet van de tree komt dan alles in de persoonlijk gewenste volgorde te staan en ook de keuzelijst in selectievak heeft dezelfde groepsvolgorde vanwege die nummering. Bij 4 niveaus wordt het dan 1000, 1010, 1011 enz.

Ik wou dat als tip even melden.

Ik heb nog wel een verzoek voor die tree:
Als je nu op een (sub)catagorie dubbelklikt vouwt hij uit.
Om het filter ernaar toe te zetten moet je rechtsklikken en toevoegen aan het filter kiezen. Dat is niet in lijn met de andere gedeelten in het programma en dat mis ik wel.

Ik zou willen vragen of het mogelijk kan worden dat het uitvouwen alleen gebeurt als je enkel klikt (of het driehoekje ervoor gebruikt) en de dubbelklik functie het toevoegen aan het filter verzorgt.

MdW.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 31 aug 2013 11:10 door Machiel de Wit.

Lees meer
31 aug 2013 10:47 #1042 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Re: Bovenliggende categorie mee exporteren
Machiel,

Ik zou willen vragen of het mogelijk kan worden dat het uitvouwen alleen gebeurt als je enkel klikt (of het driehoekje ervoor gebruikt) en de dubbelklik functie het toevoegen aan het filter verzorgt.

Een volmondig "Mee eens"!
Zie ook item d.d. 17 jan 2012 21:47 uit forum-draadje "Tja... die consistentie.", waarin dit deel van de wens toen overigens niet door Tonnie is gehonoreerd.

Met vriendelijke groet,
Henk

Gemaakt door Kunena