Kopie bijlage bijsluiten
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
14 jan 2017 09:43 #3952
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Kopie bijlage bijsluiten
Hallo Henk,
Betreffende het verplaatsen, ik heb dat nogmaals getest, ook via unc-paden en bij mij gaat dit gewoon goed. Het werkt overigens alleen indien er gebruik gemaakt wordt van een ingevulde bijlagemap in de instellingen, het bestand zich in die map bevindt (of in een onderliggende map) en de bestandsnaam slechts éénmaal voorkomt binnen de bijlagemap. Kan je dit nog eens controleren? Mocht het dan nog niet werken, kan je er dan een nieuw topic voor aanmaken of even via de e-mail reageren? Dit topic wordt inmiddels nogal groot.
Mvg., Tonnie
Betreffende het verplaatsen, ik heb dat nogmaals getest, ook via unc-paden en bij mij gaat dit gewoon goed. Het werkt overigens alleen indien er gebruik gemaakt wordt van een ingevulde bijlagemap in de instellingen, het bestand zich in die map bevindt (of in een onderliggende map) en de bestandsnaam slechts éénmaal voorkomt binnen de bijlagemap. Kan je dit nog eens controleren? Mocht het dan nog niet werken, kan je er dan een nieuw topic voor aanmaken of even via de e-mail reageren? Dit topic wordt inmiddels nogal groot.
Mvg., Tonnie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- HdV
-
Minder
Lees meer
14 jan 2017 15:04 - 14 jan 2017 19:36 #3953
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Beantwoord door HdV in topic Kopie bijlage bijsluiten
Tonnie,
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben.
Ik heb een proefadministratie en een proefbijlagemap met submappen gemaakt. Daarin een willekeurige PDF geplaatst en die geopend en verplaatst. Alles ging nu goed!
Wat zou nu de oorzaak kunnen zijn? Ik ben verschillen gaan zoeken en toen bleek dat vierkante haken [] de boosdoeners zijn. Mijn bijlagen laat ik namelijk beginnen met [datum]. Ik heb toen ook ; en {} en () getest. Daarmee heeft BT geen probleem. Wellicht zijn er ook nog andere 'probleem'-tekens, maar dat heb ik verder niet getest.
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben.

Ik heb een proefadministratie en een proefbijlagemap met submappen gemaakt. Daarin een willekeurige PDF geplaatst en die geopend en verplaatst. Alles ging nu goed!
Wat zou nu de oorzaak kunnen zijn? Ik ben verschillen gaan zoeken en toen bleek dat vierkante haken [] de boosdoeners zijn. Mijn bijlagen laat ik namelijk beginnen met [datum]. Ik heb toen ook ; en {} en () getest. Daarmee heeft BT geen probleem. Wellicht zijn er ook nog andere 'probleem'-tekens, maar dat heb ik verder niet getest.
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 14 jan 2017 19:36 door HdV.
- HdV
-
Minder
Lees meer
14 jan 2017 23:00 - 15 jan 2017 08:25 #3954
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Tonnie,
Ik heb alle andere toelaatbare non-alfanumerieke filenaamtekens ook maar even getest via een bestand genaamd ~`!@#$%^&()''';{}()-+_=.pdf. Dat ging goed.
Ter controle nog even afzonderlijk een [ en ] toegevoegd. Dat leverde weer een foute verwijzing op.
Wellicht zijn er ook nog andere 'probleem'-tekens, maar dat heb ik verder niet getest.
Ik heb alle andere toelaatbare non-alfanumerieke filenaamtekens ook maar even getest via een bestand genaamd ~`!@#$%^&()''';{}()-+_=.pdf. Dat ging goed.
Ter controle nog even afzonderlijk een [ en ] toegevoegd. Dat leverde weer een foute verwijzing op.
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 15 jan 2017 08:25 door HdV.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
15 jan 2017 14:32 #3955
door Tonnie
Hallo Henk,
Bedankt voor het testen. Dit had ik wellicht zelf nooit gevonden. Ik heb het probleem inmiddels wel ontdekt en kunnen oplossen. Het komt mee met de volgende versie.
Mvg., Tonnie
Bedankt voor het testen. Dit had ik wellicht zelf nooit gevonden. Ik heb het probleem inmiddels wel ontdekt en kunnen oplossen. Het komt mee met de volgende versie.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
22 jan 2017 09:41 #3970
door Tonnie
Ik heb weer een tweetal kleine verbeteringen aangebracht voor de bijlagen. Vanaf nu worden ook bestandsnamen met een [ of ] goed verwerkt bij de functie Controleren bijlagen en de tooltip van de bijlage is aangepast. Hierin wordt nu altijd het volledige pad van de bijlage weergegeven. Indien de bijlage zich in de standaardmap voor de bijlages bevindt wordt het standaard deel van het pad cursief weergegeven.
De aanpassingen zitten in versie 2.49, vanaf nu online.
Mvg., Tonnie
De aanpassingen zitten in versie 2.49, vanaf nu online.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV
- Machiel de Wit
-
Minder
Lees meer
22 jan 2017 10:07 #3971
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Kopie bijlage bijsluiten
Met vriendelijke groet,
MdW.
- HdV
-
Minder
Lees meer
22 jan 2017 12:29 - 22 jan 2017 15:08 #3975
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Tonnie,
Met name met de "aanpas'-functie, die nu gelukkig werkt, ben ik heel blij. Hij zorgt er voor dat je makkelijk de 'bijlage'-map kunt herstructureren.
Het koppelen van de bijlagen kan beginnen!
Hierin nog een klein bugje gevonden. Tussen de cursieve en de gewone tekst ontbreekt een backslash (\).Indien de bijlage zich in de standaardmap voor de bijlages bevindt wordt het standaard deel van het pad cursief weergegeven.
Dank je wel.Vanaf nu worden ook bestandsnamen met een [ of ] goed verwerkt bij de functie Controleren bijlagen...
Met name met de "aanpas'-functie, die nu gelukkig werkt, ben ik heel blij. Hij zorgt er voor dat je makkelijk de 'bijlage'-map kunt herstructureren.
Het koppelen van de bijlagen kan beginnen!
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 22 jan 2017 15:08 door HdV.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
22 jan 2017 15:12 #3977
door Tonnie
Hallo,
@Machiel, betreffende jouw opmerkingen in #3951, die heb ik wel gezien maar deze nog niet kunnen verwerken. Betreffende de selectie van de bestandsnaam vermoed ik overigens dat ik daar niets aan kan doen omdat ik daar gebruik maak van een standaard Windows-dialog. Ik ga het uiteraard nog wel bekijken. Ik had het topic nog niet gesloten
.
@Henk, goed om te horen dat het nu goed werkt. De backslash zal ik in de volgende versie aanpassen.
Mvg., Tonnie
@Machiel, betreffende jouw opmerkingen in #3951, die heb ik wel gezien maar deze nog niet kunnen verwerken. Betreffende de selectie van de bestandsnaam vermoed ik overigens dat ik daar niets aan kan doen omdat ik daar gebruik maak van een standaard Windows-dialog. Ik ga het uiteraard nog wel bekijken. Ik had het topic nog niet gesloten

@Henk, goed om te horen dat het nu goed werkt. De backslash zal ik in de volgende versie aanpassen.
Mvg., Tonnie