Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

lightbulb Kopie bijlage bijsluiten

Lees meer
03 jan 2017 00:09 - 03 jan 2017 00:10 #3930 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Kopie bijlage bijsluiten
Tonnie,

Fijn dat je de bijlagefunctie hebt verbeterd. Met name de controlefunctie doet me deugd ;).

Nu lijkt de tijd rijp om de bijlagen aan de administraties te gaan koppelen. Ik wilde testen hoe de nieuwe koppelfunctie werkt en bemerkte daarbij het volgende:
  1. Bijlagen die op de NAS staan kunnen niet geopend worden.
    Ik heb toen de Bijlagen-directory gekopieerd naar de een lokale map en hetzelfde bestand gekoppeld. Dan gaat het openen wel en kan ik de functionaliteit verder testen.
  2. Het gekoppelde bestand heb ik verplaatst naar een andere subdirectory. Menu Extra/Controleren bijlagen… geeft dan wel een foutieve verwijzing maar past niets aan. Doe ik hier iets fout?
PS. Al m’n bijlagen staan op de NAS, dus het testen/gebruiken schort ik nog maar even op.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 03 jan 2017 00:10 door HdV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 jan 2017 19:05 #3931 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Kopie bijlage bijsluiten
Hallo Henk,

Bedankt voor het testen. Ik heb het net ook geprobeerd en als ik onder Windows een share aanmaak en daar mijn bijlages zet gaat het openen inderdaad niet goed. Ik ga uitzoeken hoe dit komt en je hoort me nog. Als ik een gewone drive-letter gebruik gaat het overigens wel, vreemd.

Mvg., Tonnie

Lees meer
03 jan 2017 20:51 #3932 door HdV
Tonnie,

Nog even voor de volledigheid.
Het niet openen vanaf de NAS is niet iets van alleen BT 2.47. Het is al een langlopender probleem, want ik heb het gisteren ter verificatie ook geconstateerd bij BT 2.44.

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
05 jan 2017 23:16 #3934 door Ericoo
Beantwoord door Ericoo in topic Kopie bijlage bijsluiten
Dag Tonnie,

Als ik bij tabblad controleren bijlagen klik krijg ik bij resultaten, 111 bijlagen gecontroleerd, 110 correct en 1 foutieve verwijzing.
Is het mogelijk dat bij de foutieve verwijzing ook om welke regel in banktrans met bijlage het gaat, middels een datum of omschrijving.

M.v.g. Eric

Lees meer
06 jan 2017 09:25 #3935 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Kopie bijlage bijsluiten
Tonnie,
Als eerste nog de beste wensen en veel gezondheid toegewenst.
Dat het maar een mooi BT 2017 mag worden.

Zoals Eric al aangaf kun je met het resultaat van de bijlage controle niet veel.
Kun je hierna een onderhoud scherm tonen waarin de transacties staan en het pad naar de bijlage.
Als je dan op regelniveau de signalering geeft welke fout is en een mutatie mogelijkheid dan zou dat welkom zijn.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Lees meer
06 jan 2017 09:45 - 06 jan 2017 10:00 #3936 door Machiel de Wit
Tonnie,

Om een gekoppelde bijlage zichtbaarder te maken zou ik iets van herkenning willen zien of er wat gekoppeld is.

Kun je daarom in het venster details en ook het scherm Transactie wijzigen/splitsen een icoon opnemen als er een bijlage aan gekoppeld is.
Bijvoorbeeld in de ruimte onder de tekst Opmerking, daar is tov het veld wel ruimte voor.
Iets als DIT .

De icoon zou dan de volgende functie kunnen krijgen:
Niet gekoppeld: Witte kleuropvulling, (links)klikken opent toevoegen met als basis het in de instellingen ingestelde pad, rechts-klikken keuze menu bijlage.
Goed gekoppeld: Blauwe kleuropvulling, (links)klikken opent gekoppelde bijlage, rechts-klikken keuze menu bijlage.
Fout gekoppeld: Rode kleuropvulling, (links)klikken opent locatie van gekoppelde pad en de functie als toevoegen, rechts-klikken keuze menu bijlage.
Voor de rode en blauwe kleur zou je ook de kleur instelling vanuit de instelling van de bedragen kunnen nemen.

Net even getest en de paden van het (links)klikken is dan zoals het nu bij toevoegen werkt.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 06 jan 2017 10:00 door Machiel de Wit.

Lees meer
11 jan 2017 20:09 #3948 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Kopie bijlage bijsluiten
Hallo,

Ik heb net een nieuwe versie online gezet (2.48) waarin de functionaliteit voor de bijlagen is verbeterd. Vanaf nu worden ook unc-paden ondersteund (voor gebruik van een nas). Tevens is de controle van de bijlagen verbeterd. Indien foutieve verwijzingen worden gevonden is het vanaf nu mogelijk om te filteren op de betreffende transacties.

Hopelijk voldoet het zo beter aan de verwachtingen.

@Machiel, toevoegen van de bijlage aan het detailscherm heb ik nog niet gedaan. Ik ben van plan dit venster anders vorm te gaan geven en dan neem ik dat daarin mee.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ericoo

Lees meer
11 jan 2017 22:14 #3949 door Ericoo
Beantwoord door Ericoo in topic Kopie bijlage bijsluiten
Dag Tonnie,

Net getest en de foutieve verwijzing makkelijk kunnen corrigeren.

Mijn dank hiervoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Lees meer
12 jan 2017 19:50 #3950 door HdV
Tonnie,

Fijn dat je het probleem met de NAS hebt opgelost. Het werkt nu goed. Ook het filteren van transacties met foute verwijzingen werkt mooi.

Ik kan nu ook testen of het het corrigeren van verplaatste bijlagen werkt. Helaas… bij mij gaat dat nog steeds niet goed.
Ik verplaats een bijlage van map ..\2 jaar garantie naar ..\3 jaar garantie en voer Controleren bijlagen… uit. Het resultaat is dat er 1 foutieve verwijzing is en dat er niets aangepast wordt.

Is het nog een bug of doe ik iets fout?

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
13 jan 2017 10:18 - 13 jan 2017 10:34 #3951 door Machiel de Wit

@Machiel, toevoegen van de bijlage aan het detailscherm heb ik nog niet gedaan. Ik ben van plan dit venster anders vorm te gaan geven en dan neem ik dat daarin mee.

Voor de duidelijkheid heb ik mijn reactie genummerd:
  1. Dat is mooi, geldt dat ook voor het Transactie wijzigen/splitsen scherm, of kan dat nu al wel aangepast worden?
  2. Verder heb ik nog wat getest en de koppelingen lijken nu goed te gaan. Ook het filteren na een check is fijn, zo kun je dan elke foute transactie koppeling nalopen.
    Als je de bijlage laat tonen (Openen), krijg je een pop-up als de koppeling niet werkt, die moet je accepteren (OK) en daarna kun je weer met RMK voor Toevoegen kiezen om hem opnieuw toe te wijzen. Mooi is dat je dan het originele pad en de te selecteren bestandsnaam ziet bij toevoegen.

Wel is dan alleen het laatste deel van de bestandsnaam (met spaties) geselecteerd en getoond waardoor het begin weg lijkt. Dat is wel verwarrend en men kan dan makkelijk verkeerd zoeken. Met de home toets sta je aan het begin van de bestandsnaam en zie je de gehele bestandsnaam weer.
    - Kan je dat ook automatisch maken, of beter, zo dat de gehele bestandsnaam geselecteerd wordt ("naam van het bestand.ext")?
    (Update: denk niet dat het met spaties te maken heeft, er wordt alleen de laatste 16 karakters van de bestandsnaam geselecteerd/getoond)
  3. Kun je in de foutmelding pop-up ook een knop "Wijzigen" maken waarmee je feitelijk gelijk het Toepassen scherm start?
    Dat zou het een stuk intuïtiever maken (of twee knoppen; Wijzigen en Annuleren, de laatste ter vervanging van OK).

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 13 jan 2017 10:34 door Machiel de Wit.

Gemaakt door Kunena