Verschillende paden voor meerdere administraties.
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Ik heb 2 administraties en wil de gegevens(paden) vanaf root gescheiden houden.
Ik vul dus bij Instellingen/Gegevens van administratie 1 bepaalde paden in. Vervolgens open ik administratie 2 en vul daar andere paden in. Als ik nu weer administratie 1 open dan zijn bij Instellingen de paden van administratie 2 overgenomen. Vermoedelijk via het register?
Klopt het dus dat mijn vlieger niet opgaat? En zo ja, kunnen via ini's o.i.d. de paden gescheiden worden?
Met vriendelijke groet,
Henk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Deze instellingen worden inderdaad opgeslagen in het register en gelden voor alle administraties. Ik zou deze instellingen op kunnen slaan in de administratie zelf, en dus niet in het register. Dan kan je per administratie afwijken.
In dit geval denk ik overigens dat alleen de instellingen voor de import- en archiefmap hiervoor in aanmerking komen. Ben je het hiermee eens?
Mvg., Tonnie
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Ook de andere twee die mogelijkheid geven lijkt mij wel handig. Al is het alleen al om de verbijstering bij gebruikers weg te nemen dat als ze in twee administratie verschillende paden invullen er uiteindelijk iedere keer in beide administraties hetzelfde pad verschijnt. Ze denken dan, "Ik had daar toch pad xxx ingevuld? Nog maar eens doen... etc.". Dit overkwam mij namelijk.In dit geval denk ik overigens dat alleen de instellingen voor de import- en archiefmap hiervoor in aanmerking komen. Ben je het hiermee eens?
Mochten mensen hetzelfde pad kiezen voor alle administraties dan is dat aan hen. Het is immers ook mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Henk
- Tonnie
-
Van de map waarin de administraties worden opgeslagen kan er volgens mij maar eentje zijn. Hoe zou BankTrans anders de laatst gebruikte administratie kunnen openen bij het opstarten? Ik denk dat de meeste gebruikers slechts één administratie hebben en deze ook automatisch laten openen bij het opstarten.
Mvg., Tonnie
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Dat automatisch opstarten, daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Is voor mij ook niet opportuun want...Van de map waarin de administraties worden opgeslagen kan er volgens mij maar eentje zijn. Hoe zou BankTrans anders de laatst gebruikte administratie kunnen openen bij het opstarten?
Ik doe geen van tweeën omdat ik twee administraties bijhoud van 2 huishoudens. Vandaar de vraag om de splitsing van paden.Ik denk dat de meeste gebruikers slechts één administratie hebben en deze ook automatisch laten openen bij het opstarten.
Met vriendelijke groet,
Henk
- Tonnie
-
Ik snap waar je naartoe wilt maar vraag me toc haf of dat echt nodig is. Je kan deze administraties toch in dezelfde directory bewaren? Je krijgt door de voorgestelde mogelijkheid de optie om voor beide administraties aparte directories in te stellen voor de import- en archiefmap.
Is het overigens geen optie om meerdere logins voor Windows te gebruiken? Dan is je probleem ook opgelost.
Mvg., Tonnie
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Nee, nodig is het niet.Ik snap waar je naartoe wilt maar vraag me toch af of dat echt nodig is.
Wat dan alleen wel blijft is de verwarring dat als je de paden bij gegevensinstellingen invult bij één administratie, deze gelden voor alle administraties. En de vraag is wat zwaarder weegt, het wegnemen van die verwarring of het automatisch openen. Je kunt dat wellicht op twee manieren oplossen. 1) Melden dat de bewuste paden gelden voor alle administraties of 2) een andere oplossing vinden voor het automatisch openen. Blijkbaar hangt dat automatisch openen samen met het bij instellingen opgegeven pad naar de administratie? Als dat zo is, kan je dat dan niet loskoppelen en het volledige pad van die laatst geopende administratie opslaan in plaats van relatief aan het zoekpad maken? Dan is dat probleem toch opgelost?
Zou natuurlijk kunnen, maar om dat alleen voor BankTrans te doen?Is het overigens geen optie om meerdere logins voor Windows te gebruiken? Dan is je probleem ook opgelost.

Met vriendelijke groet,
Henk