Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Datum-/Maandselectie

Lees meer
27 feb 2012 14:53 #432 door WEM
Datum-/Maandselectie werd gestart door WEM
Zou het mogelijk zijn om datums/periode selectie op een andere (snellere manier) te realiseren?
Ik denk b.v. aan de manier waarop dat nu in Excel mogelijk is: daar kun je bij een datumveld selecteren op jaar, daarbinnen op maand, daarbinnen op dag, op dezelfde manier zoals het nu in BankTrans in de werkbalk mogelijk is met de categorieën.

Ook lijkt het mij handig, als je (tijdens het bekijken van een grafiek) op een gemakkelijke manier kunt bladeren naar vorige/volgende. Dit zou met name handig zijn voor de maanden, zodat je al klikkend door de maanden heen kunt wandelen en dan de grafiek (en de bijbehorende bedragen) ter plekke ziet veranderen.
Dan kun je snel zien wat dure maanden waren en waarom.

Alvast dank, WEM.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04 mrt 2012 18:09 #441 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Datum-/Maandselectie
Goedemiddag,

Vanaf versie (1.66, nu online) is er een mogelijkheid toegevoegd bij in het filter voor snellere selecties op de rentedatum. Hierbij is het mogelijk om te filteren op een aantal standaard periodes (bv huidige week, vorige week, laatste 28 dagen, etc). Hiermee is het eerste deel van het verzoek hopelijk opgelost.

Betreffende het tweede deel van je vraag. Daar moet ik even over nadenken. Op mijn nog te doen lijstje staat nog wel een overzicht met een totaal per (sub)categorie per periode. Is dit is dit geval ook voldoende?

Mvg., Tonnie

Lees meer
05 mrt 2012 20:50 #448 door WEM
Beantwoord door WEM in topic Datum-/Maandselectie
Hoi Tonnie,

Dat filter is inderdaad heel handig om een bepaalde periode te selecteren.
Wat ik bedoelde met de Excel-optie (Het aanvinken van vakjes voor jaar, daarbinnen maand, daarbinnen dag) zou als extra toevoeging bieden, dat je b.v. gemakkelijk verschillende maand kunt selecteren, waardoor je de maanden gemakkelijker met elkaar kunt vergelijken.
(Bovendien zou je dan ook meerdere maanden tegelijk kunnen aanvinken, daarvan is overigens de waarde beperkt)
Het gaat mij vooral om het kunnen vergelijken van maanden en dan liefst per categorie: hoeveel heb ik aan energie (of b.v. vaste lasten of b.v. telefoonkosten) uitgegeven voor de verschillende maanden?
Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt van een overzicht met totalen per subcategorie per periode.

groet,
WEM

Lees meer
29 okt 2013 20:14 - 29 okt 2013 20:14 #1439 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Datum-/Maandselectie
In de nieuwste versie van BankTrans (2.04) is een nieuw overzicht opgenomen waarmee de totalen per categorie per periode kunnen worden afgedrukt. Hiermee wordt het veel eenvoudiger om de uitgaven per periode in de gaten te houden. Hopelijk voldoet dit aan de verwachtingen.

Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 29 okt 2013 20:14 door Tonnie.

Gemaakt door Kunena