Nieuwe csv-indeling Rabobank creditcard export
- Robert
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
28 sept 2020 22:55 #5319
door Robert
Nieuwe csv-indeling Rabobank creditcard export werd gestart door Robert
Op www.rabobank.nl/particulieren/betalen/se...ernieuwde-creditcard schrijven ze over een nieuwe indeling voor de csv's van creditcard exports en verwijzen ze naar www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/rekeni...nden/#verantwoording voor meer info hierover. Ondersteunt BankTrans dit al?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Lees meer
29 sept 2020 16:51 - 20 okt 2020 21:43 #5320
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Nieuwe csv-indeling Rabobank creditcard export
Goedendag Robert,
Nee, wordt (nog) niet ondersteund.
Wist niet eens dat het exportformaat gewijzigd is, is mij totaal ontgaan. (Begrijpelijk, want ik download deze transacties niet, enkel transacties van de Betaalrekening.)
Even in de materie gedoken en dit is wat ik begrepen heb:
- De Rabobank is begonnen om alle creditcards in fases te vervangen voor nieuwe met meer gebruiksmogelijkheden;
- Er wordt niet gewacht op de vervaldatum van de kaart, maar je kunt al eerder, zonder vooraankondiging, de nieuwe kaart ontvangen (nu snap ik waarom ik een nieuwe ontving, terwijl de vervaldatum nog lang niet in zicht was);
- Dit betekent dat Raboklanten op dit moment de beschikking hebben over een 'oude' óf 'nieuwe' creditcard;
- Transacties met de 'oude' kaart worden ingelezen door BT, 'nieuwe' (nog) niet.
Voor alle duidelijkheid: Als je transacties download van een 'oude' kaart, zullen deze in het bestaande formaat aangeboden worden - hieraan is niets veranderd. De indeling van de transacties met een 'nieuwe' kaart zijn (een heel klein beetje) aangepast.
Einde uitleg.
Voor Tonnie, (en geïnteresseerden).
Rabobank creditcard transacties worden sinds kort op twee verschillende manieren aangeboden. Het oorspronkelijke formaat wordt ingelezen door BT.
Er zijn minimale verschillen tussen het oorspronkelijke en nieuwe formaat:
- Enige velden zijn verschoven van plaats, 'Creditcard Nummer' is bijv. van kolom 1 naar kolom 3 verhuisd;
- Enige veldnamen zijn (minimaal) van naam gewijzigd: 'Tegenrekening IBAN/BBAN' is bijv. 'Tegenrekening IBAN' geworden.
Bestaande indeling (welke gehandhaafd moet worden):
Creditcard Nummer,Munt,Productnaam,Creditcard Regel1,Creditcard Regel2,Transactie Referentie,Datum,Bedrag,Tegenrekening IBAN/BBAN,Omschrijving,Oorspr bedrag,Oorspr munt,Koers
Nieuwe indeling:
"Tegenrekening IBAN","Munt","Creditcard Nummer","Productnaam","Creditcard Regel1","Creditcard Regel2","Transactiereferentie","Datum","Bedrag","Omschrijving","Oorspr bedrag","Oorspr munt","Koers"
Om jou werk uit handen te nemen, hierbij de nieuwe indeling, getest, en werkt:
<importformat>
...
</importformat>
Graag gedaan.
Nee, wordt (nog) niet ondersteund.
Wist niet eens dat het exportformaat gewijzigd is, is mij totaal ontgaan. (Begrijpelijk, want ik download deze transacties niet, enkel transacties van de Betaalrekening.)
Even in de materie gedoken en dit is wat ik begrepen heb:
- De Rabobank is begonnen om alle creditcards in fases te vervangen voor nieuwe met meer gebruiksmogelijkheden;
- Er wordt niet gewacht op de vervaldatum van de kaart, maar je kunt al eerder, zonder vooraankondiging, de nieuwe kaart ontvangen (nu snap ik waarom ik een nieuwe ontving, terwijl de vervaldatum nog lang niet in zicht was);
- Dit betekent dat Raboklanten op dit moment de beschikking hebben over een 'oude' óf 'nieuwe' creditcard;
- Transacties met de 'oude' kaart worden ingelezen door BT, 'nieuwe' (nog) niet.
Voor alle duidelijkheid: Als je transacties download van een 'oude' kaart, zullen deze in het bestaande formaat aangeboden worden - hieraan is niets veranderd. De indeling van de transacties met een 'nieuwe' kaart zijn (een heel klein beetje) aangepast.
Einde uitleg.
Voor Tonnie, (en geïnteresseerden).
Rabobank creditcard transacties worden sinds kort op twee verschillende manieren aangeboden. Het oorspronkelijke formaat wordt ingelezen door BT.
Er zijn minimale verschillen tussen het oorspronkelijke en nieuwe formaat:
- Enige velden zijn verschoven van plaats, 'Creditcard Nummer' is bijv. van kolom 1 naar kolom 3 verhuisd;
- Enige veldnamen zijn (minimaal) van naam gewijzigd: 'Tegenrekening IBAN/BBAN' is bijv. 'Tegenrekening IBAN' geworden.
Bestaande indeling (welke gehandhaafd moet worden):
Creditcard Nummer,Munt,Productnaam,Creditcard Regel1,Creditcard Regel2,Transactie Referentie,Datum,Bedrag,Tegenrekening IBAN/BBAN,Omschrijving,Oorspr bedrag,Oorspr munt,Koers
Nieuwe indeling:
"Tegenrekening IBAN","Munt","Creditcard Nummer","Productnaam","Creditcard Regel1","Creditcard Regel2","Transactiereferentie","Datum","Bedrag","Omschrijving","Oorspr bedrag","Oorspr munt","Koers"
Om jou werk uit handen te nemen, hierbij de nieuwe indeling, getest, en werkt:
<importformat>
...
</importformat>
Graag gedaan.
Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 20 okt 2020 21:43 door Kees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Robert
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
29 sept 2020 19:15 #5321
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Nieuwe csv-indeling Rabobank creditcard export
Hallo Kees,
Bedankt. Ik zal het formaat in de volgende versie van BankTrans opnemen.
Mvg., Tonnie
Bedankt. Ik zal het formaat in de volgende versie van BankTrans opnemen.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees, Robert