Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

lightbulb Uitbreiding controle dubbele transacties

• Pim van der Schalie
  • Pim van der Schalie's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
27 dec 2017 09:19 #4388 door Pim van der Schalie
Uitbreiding controle dubbele transacties werd gestart door Pim van der Schalie
Ik zou graag de opties voor controle op dubbele transacties uitgebreid zien met een mogelijkheid ook op omschrijving/opmerkingen/specificatie te controleren.
Ik krijg soms meerdere bij/afschrijvingen van dezelfde instantie op dezelfde dag, bv. mobiele telefoon abonnementen voor gezinsleden, die nu als dubbel aangemerkt worden waardoor mijn saldo niet meer klopt.
Voor mij is een transactie pas een echte duplicaat als alle velden gelijk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28 dec 2017 11:51 #4389 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Uitbreiding controle dubbele transacties
Hallo Pim,

Dit kan wel maar dat kan weer wel voor andere problemen zorgen indien je zelf aanpassingen aanbrengt in de transacties. Veel gebruikers passen bijvoorbeeld zelf de omschrijving op opmerking aan na het inlezen. Al dat gebeurd is worden deze transacties niet meer als dubbel herkend en dubbel ingelezen.

BankTrans ontdubbeld overigens alleen op reeds aanwezige transacties, dus niet binnen het ingelezen bestand. Als je de download van gegevens een dag of 5 laat achter lopen dan is de kans op dit probleem denk ik heel klein omdat je dan altijd alle transacties van een dag krijgt. Is dit wellicht voor jou een optie? Of heb je de gegevens liefst zo actueel mogelijk?

Mvg., Tonnie

• Pim van der Schalie
  • Pim van der Schalie's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
28 dec 2017 14:07 #4390 door Pim van der Schalie
Beantwoord door Pim van der Schalie in topic Uitbreiding controle dubbele transacties
Beste Tonnie,

Dank je voor het snelle antwoord.

Het probleem was dat ik bij het inlezen dubbele transacties tegen kwam. Ik heb vervolgens alle transacties van 2017 weggegooid en uit1 bestand weer ingelezenl.

Ik weet daarmee dus zeker dat ik geen bestaande transacties heb over heel 2017. Toch geeft Banktrans de melding dat er dubbele transacties zijn. Ik heb het nog niet on detail nageplozen maar ik heb bv. 3 dezelfde mobiele abonnementen die op dezelfde dag afgeschreven worden. De betalingen verschillen dan alleen in omschrijving. Mijn eerste indruk is dan ook dat dit soort situaties de boosdoeners zijn.

Ik kan me overigens voorstellen dat de optie een extra optie wordt om uit te kiezen naast de bestaande twee.

Met vriendelijke groet,
Pim van der Schalie.

Lees meer
28 dec 2017 16:18 #4391 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Uitbreiding controle dubbele transacties
Hallo Pim,

Hmm, heb je bij het inlezen van één bestand de melding gehad dat er dubbele zijn gevonden? Dat snap ik niet goed. Kan je dit bestand eens inlezen in een lege (nieuwe) administratie? Dan zou er normaal gesproken geen controle op dubbele mogen zijn. Zou je dat eens kunnen testen?

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pieter

Gemaakt door Kunena