Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Automatisch splitsen

Lees meer
14 apr 2016 00:57 #3554 door H.J.
Automatisch splitsen werd gestart door H.J.
Hallo Tonnie,

Zou het mogelijk zijn om automatisch te splitsen onder bepaalde voorwaarden, mogelijk te maken? Ik heb gezocht in het forum, maar niets over automatisch splitsen kunnen vinden (wel over het slepen etc.).

Ik krijg bv een verzekeringsfactuur maandelijks met een vaste uitsplitsing tussen auto- / inboedel- / aansprakelijkheidsverzekering.
Middels de voorwaarden die je bij automatisch categoriseren toekent (bv combinatie van bedrag & tekst in de "omschrijving") zou ik automatisch een splitsing willen laten uitvoeren.

Is zo iets technisch haalbaar? Ik zou groot fan zijn alhoewel ik met het huidige uitsplitsen al heel tevreden ben in vergelijking met vroeger.

Alvast bedankt,
Henk-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 mei 2016 19:21 #3611 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Automatisch splitsen
Hallo Henk-Jan,

Ik kan me voorstellen dat dit in sommige gevallen handig kan zijn maar ik vraag me af hoe dit zou moeten werken. Het moment waarop dit wordt gedaan kan eigenlijk alleen maar tijdens het inlezen zijn. Maar hoe zou dan gesplitst moeten worden? Volgens vaste bedragen, een percentage, etc. Wat zijn jouw ideeën hierover?

Mvg., Tonnie

Lees meer
28 mei 2016 21:33 #3632 door H.J.
Beantwoord door H.J. in topic Automatisch splitsen
Hallo Tonnie,

Waarom zou het alleen kunnen tijdens het inlezen? Ik stelde me zo voor dat je een "regel" opgeeft net zoals bij het automatisch categoriseren; bv indien het totaalbedrag en bv een tekststring uit de omschrijving (polisnr / mandaatnr etc.) overeenkomen, dat er gesplitst wordt in 2 of meerdere categorieën met een vast bedrag.
Dit zou in mijn geval van toepassing zijn omdat de verzekeringsfactuur uit vaste delen bestaat voor bv huis, auto etc.
Wellicht dat voor andere gevallen een verdeling adhv een % handig zou zijn als het bedrag niet vast ligt.

Net zoals je in het menu "bewerken" kunt categoriseren, kan dat wellicht ook voor splitsen.

Kun je hier wat mee?
Henk-Jan

Gemaakt door Kunena