Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Autocatten bij hoofdcat niet geblokkeerd.

Lees meer
23 nov 2014 08:12 #2172 door HdV
Tonnie,

Instelling toegevoegd waarmee voorkomen kan worden dat categorieën met een onderverdeling kunnen worden toegekend aan transacties.

Even een testje uitgevoerd nadat het vinkje bij de instelling was verwijderd:
1) Bij handmatig categoriseren komt er een mededeling. OK
2) Wordt er iets gedaan met reeds aanwezige (< BT2.24) zoekcriteria in een 'parent'categorie? Nee, nieuwe transacties wordt nog steeds automatisch gecategoriseerd.
3) Is het mogelijk om zoekcriteria bij 'parent'categorieen toe te voegen? Ja, dat kan nog steeds, het wordt niet geblokkeerd.

Klopt het dat de tekst van de instelling t.a.v. punt 2 en 3 anders doet vermoeden? Moet dat ook niet worden ingericht?

Met vriendelijke groet,
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23 nov 2014 10:45 #2183 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Autocatten bij hoofdcat niet geblokkeerd.
Hallo Henk,

Ik was me bewust van deze tekortkomingen. Ik heb de blokkering op dit moment alleen aangebracht bij het handmatig toekennen. Het indelen van de zoekcriteria zou ik ook eenvoudig kunnen afblokken, misschien moet ik dat ook maar doen.

Reden dat ik dit nu niet gedaan heb is de volgende situatie. Je kan een bestaande categorie ineens verder onderverdelen. Indien er al transacties zijn toegekend of zoekcriteria zijn ingevuld introduceer je op dat moment dus toch ineens een foutsituatie. Dit punt is overigens één van de redenen waarom de vorige release (2.24) zo lang op zich heeft laten wachten. Ik kon hiervoor tot nu toe geen goede oplossing bedenken.

Mvg., Tonnie

Lees meer
24 nov 2014 12:45 - 24 nov 2014 20:42 #2196 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Autocatten bij hoofdcat niet geblokkeerd.
Tonnie,

(...) Indien er al transacties zijn toegekend of zoekcriteria zijn ingevuld introduceer je op dat moment dus toch ineens een foutsituatie. (...)

Voldoet het niet om in zo'n geval de gebruiker er via een waarschuwing op te wijzen dat hij de instelling voor de hoofdcategorieën heeft gewijzigd en er dus geen transacties meer aan deze categorieën worden gekoppeld?
Hij heeft dan de mogelijkheid om de betreffende transacties 'om te catten' en de zoekcriteria uit de transactie te verwijderen - of - om deze melding ieder keer te zien oppoppen en voor lief te nemen - of - om de instelling (weer terug) te wijzigen.
Er zal in dit geval dus extra actie van de gebruiker worden gevraagd, maar je kunt wel de instelling laten gelden voor alle categoriseermogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 24 nov 2014 20:42 door HdV.

Lees meer
25 nov 2014 20:22 #2198 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Autocatten bij hoofdcat niet geblokkeerd.
Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad een goede methode om het op te lossen. Ik zal de extra controles in de volgende versie proberen toe te voegen.

Mvg., Tonnie

Gemaakt door Kunena