Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Bugs(?) in Bewerken/Categoriseren-2.17

Lees meer
03 juli 2014 22:05 #1941 door HdV
Tonnie,

Ik denk nog wat bugjes in 2.17 te hebben gevonden:
1) Als ik in het transactiescherm het handmatig vinkje verwijder en ik "Test criterium" opnieuw dan worden die vinkvakjes nog steeds aangevinkt weergegeven in het venster Resultaten criteria-test. Dat wordt tussentijds dus niet refresht.
2) In de Help: "Naast de categorie worden ook de woorden uit de transactie weergegeven waarmee de categorie is gevonden." Deze woorden verschijnen in 2.17 niet meer in de rechter kolom.
3) Vlgs. Help is de Standaard selectie: Omschrijving + Opmerkingen + Tegenrekening + Tegenrekening naam + Type (zie in help hfst. Categorieën/Toekennen categorieën/automatisch....). Volgens de 2.17 Tooltip is het: Omschrijving + Opmerkingen + Tegenrekening + Ten name van + Banktype.
Dat laatste blijkt te kloppen. De help dus aanpassen?
4) Als de instelling Weergave rekeningnummer==>Eenvoudig leesbaar is en je vult de zoekterm ook met een eenvoudig leesbaar IBAN-nummer (dus met spaties), dan wordt er (onterecht) niets gevonden. Haal je de spaties in de zoekterm weg dan wordt er wel wat gevonden. De instelling en hetgeen als zoekterm moet worden ingevuld is dus tegenstrijdig/verwarrend.
5) Indien Rekeningnummers met voorloopnullen als zoekterm (voor Tegenrekening) worden gebruikt dan worden ze niet gevonden. Zonder voorloopnullen wel.

Met vriendelijke groet,
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 juli 2014 08:54 - 21 juli 2014 12:52 #1961 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Bugs(?) in Bewerken/Categoriseren-2.17
Tonnie,

5) Indien Rekeningnummers met voorloopnullen als zoekterm (voor Tegenrekening) worden gebruikt dan worden ze niet gevonden. Zonder voorloopnullen wel.

De 'bug' met de voorloopnullen heb ik uitgebreider getest met rekeningnummer 00026147xx. Dit nummer komt zowel voor als IBAN en als niet-IBAN:
* I.g.v. Bevat: bij 00026147xx worden alleen IBAN-nummers gevonden, bij 0026147xx, 026147xx en 26147xx wordt alles gevonden.
* I.g.v. Gelijk: bij 00026147xx wordt niets gevonden, bij 0026147xx worden alle niet-IBAN's gevonden, bij 026147xx en 26147xx wordt niets gevonden.
* Bovenstaande geldt ook bij andere rekeningnummers zoals 00046838xx.
* IBAN-nummers, zoals nl55ingb00046838xx, worden zowel i.g.v. Gelijk als Bevat gevonden.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 21 juli 2014 12:52 door HdV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena