Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Debet- en Creditbedragen

Lees meer
22 sept 2013 09:06 - 22 sept 2013 10:12 #1219 door HdV
Debet- en Creditbedragen werd gestart door HdV
[2.00]

Tonnie,

De vraag : "Hoeveel heb ik in maand xx uitgegeven?", heb ik beantwoord door in BT maand xx te filteren, de bedragen te sorteren en vervolgens de negatieve waarden te selecteren. Daarna was in het venster Totalen bij Selectie het bedrag te vinden.

Ik kan het debet-bedrag toch niet direct ergens anders vinden?

Als dat zo is, dan is de wens om ergens de debet- en credit-bedragen van tenminste Filter en Selectie en wellicht ook van Alle rekeningen tezamen te kunnen zien.

Een idee is dan om dat in het mooie nieuwe ;) Totalenvenster te doen. Indien mogelijk natuurlijk zodanig, dat je ziet dat de sommatie van debet en credit het saldo oplevert. Omdat plaatsgebrek dan wellicht een spelbreker is, zouden ze (als matig alternatief) ook in de tooltip kunnen worden weergegeven, als tooltips tenminste een dynamische inhoud kunnen hebben. Die tooltip zou dan extra aandacht kunnen krijgen middels door achter de saldo's zo'n rond blauw 'i'-icoontje - wat je ook wel bij andere software tegenkomt - te zetten.
Maar er zijn ongetwijfeld nog andere/betere oplossingen.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 22 sept 2013 10:12 door HdV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 sept 2013 10:10 #1222 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Debet- en Creditbedragen
Hallo Henk,

Je kan dit ook in één keer filteren door de betreffende maand in te geven en dan bij van/tot bedrag -9.999.999.99 t/m 0 in te geven. Dan selecteer je alleen de negatieve bedragen. Bij het filtertotaal kan je het saldo dan meteen zien.

Verder is het een goed idee om deze gegevens ergens snel zichtbaar te maken. Bij de totalen zou kunnen maar dan wordt het venster te groot. In de tooltip kan het zeker. Maar misschien kan ik ook een extra venster maken (of extra info tonen via een >> knopje). Ik zal hier eens over nadenken.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV

Lees meer
22 sept 2013 10:14 - 22 sept 2013 23:24 #1223 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Debet- en Creditbedragen
Tonnie,

Bedankt voor de hint. Ik had het, bij nader inzien, zelf kunnen bedenken.

Ik heb in het basisbericht zojuist nog iets over een i-icoontje erbij geplaatst. Dat zou sowieso handig kunnen zijn om de tooltips onder de aandacht te brengen.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 22 sept 2013 23:24 door HdV.

Lees meer
22 sept 2013 22:32 #1232 door Ericoo
Beantwoord door Ericoo in topic Debet- en Creditbedragen
Dag Tonnie en HDV,

Je kunt dit ook bereiken door in de tab grafieken op catagorieen te selecteren en toon waarden aan te vinken.

M.v.g. Eric
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV

Gemaakt door Kunena