Onderliggende categorieën meefilteren
- Machiel de Wit
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
31 aug 2013 13:00 - 31 aug 2013 13:31 #1043
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Onderliggende categorieën meefilteren werd gestart door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,
Ik heb overgestapt van OROV en na enige gewenning vind ik BT een erg prettig programma. Mijn complimenten.
In OROV kon je echter de kostenposten groeperen in categorieën en zo de kostenposten "oprollen".
Standaard alle subcategorieën meenemen bij het filteren op een parent categorie (en eventueel een optie bij het filter om alle childs van de gefilterde parent catagorie uit te zetten) zou een welkome aanvulling zijn. Het uitzetten van childs maakt een in de mother onterecht geplaatste snel helder (is me namelijk al een aantal keer overkomen).
Je hebt dan op elk gewenst niveau het subtotaal en overige mogelijkheden, zoals grafieken en export.
Ik heb overgestapt van OROV en na enige gewenning vind ik BT een erg prettig programma. Mijn complimenten.
In OROV kon je echter de kostenposten groeperen in categorieën en zo de kostenposten "oprollen".
Standaard alle subcategorieën meenemen bij het filteren op een parent categorie (en eventueel een optie bij het filter om alle childs van de gefilterde parent catagorie uit te zetten) zou een welkome aanvulling zijn. Het uitzetten van childs maakt een in de mother onterecht geplaatste snel helder (is me namelijk al een aantal keer overkomen).
Je hebt dan op elk gewenst niveau het subtotaal en overige mogelijkheden, zoals grafieken en export.
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 31 aug 2013 13:31 door Machiel de Wit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- HdV
-
Minder
Lees meer
31 aug 2013 14:28 #1045
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Beantwoord door HdV in topic Re: Onderliggende categorieën meefilteren
Machiel,
Heb je iets aan de filterfunctie " - Selectie via werkbalk - " ?
Hiermee kan je heel selectief filteren. Eén van de sterkere punten van BT t.o.v. OROV.
Of begrijp ik je verkeerd?
Heb je iets aan de filterfunctie " - Selectie via werkbalk - " ?
Hiermee kan je heel selectief filteren. Eén van de sterkere punten van BT t.o.v. OROV.
Of begrijp ik je verkeerd?
Met vriendelijke groet,
Henk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Machiel de Wit
- Machiel de Wit
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
31 aug 2013 14:59 - 31 aug 2013 15:12 #1046
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Re: Onderliggende categorieën meefilteren
Ja. Dat is nog beter.
Ik had die optie nog niet gevonden.
Bedankt!
BT is toch wel erg compleet.
Update:
Helaas.
Het blijkt niet mogelijk zijn om hiermee alleen de parent te selecteren terwijl er wel een transactie in staat.
Zodra je alle childs uitzet is ook de selectie op de parent weg.
Het wijzigings verzoek is dus om bij de selectieoptie (van de parent) een drietraps functie te hebben: alles aan, parent aan maar childs uit, alles uit. De tussenstap kan dan bijvoorbeeld getoond worden door een half gevuld blokje.
Ik had die optie nog niet gevonden.
Bedankt!
BT is toch wel erg compleet.

Update:
Helaas.
Het blijkt niet mogelijk zijn om hiermee alleen de parent te selecteren terwijl er wel een transactie in staat.
Zodra je alle childs uitzet is ook de selectie op de parent weg.
Het wijzigings verzoek is dus om bij de selectieoptie (van de parent) een drietraps functie te hebben: alles aan, parent aan maar childs uit, alles uit. De tussenstap kan dan bijvoorbeeld getoond worden door een half gevuld blokje.
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 31 aug 2013 15:12 door Machiel de Wit.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
01 sept 2013 19:46 #1055
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Onderliggende categorieën meefilteren
Hallo Machiel,
Dat is inderdaad een probleem in de huidige versie. Het vakje half vullen is echter geen optie. Ik moet hier eens even goed naar kijken want op dit moment zie ik even geen oplossing. Ik kom hier binnenkort op terug.
Mvg., Tonnie
Dat is inderdaad een probleem in de huidige versie. Het vakje half vullen is echter geen optie. Ik moet hier eens even goed naar kijken want op dit moment zie ik even geen oplossing. Ik kom hier binnenkort op terug.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit