Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check [BT 2.71] Laatst geopend bugje?

• Machiel de Wit
  • Machiel de Wit's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
08 juni 2019 22:57 - 08 juni 2019 23:04 #4901 door Machiel de Wit
[BT 2.71] Laatst geopend bugje? werd gestart door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,

BT opent automatisch met de laatst geopende database (optie), ook na het invoeren van het wachtwoord. Als je echter een foutief WW gebruikt dan opent hij een lege database zonder naam.
Na het sluiten van BT en opnieuw starten dan kon je voorheen gewoon weer je WW invoeren van de werkelijk gebruikte database.
In BT 2.71 (misschien al eerder) wordt echter de BankTrans.ini file aangepast naar de lege naam en opent hij dus na een foute invoer niet meer de laatst gebruikte database. Je moet dan weer via openen de juiste database opzoeken. Lastig als je meerdere databases hebt.

Tevens gebeurde het me met de 2e keer testen dat ik de verkeerde knop (Opslaan) gebruikte en weer de database aanwees, waardoor ik deze juist overschreef (alles weg). Gelukkig maak ik automatisch back-ups. Het lijkt ook op het probleem dat laatst een beginner had en hij overnieuw moest beginnen. BT meldt wel even dat het bestand al bestaat, maar toch gebeurde het me.

Ik heb het gedrag niet eerder gezien bij een verkeerd WW, dus dacht ik aan een bugje in een van de laatste versies, maar het kan ook zijn dat ik al een tijd geen fout WW ingetoetst heb. Laatst geopend is dus nu wel heel letterlijk en niet gebruiksvriendelijk bij WW gebruik.

Kun je BT aanpassen dat de BankTrans.ini niet aangepast wordt met het laatst geopende bestand, maar met het laatst opgeslagen bestand? Dan is dit probleem ook getackeld. Anders bij een lege database naam niet de ini aanpassen, want daarvoor heeft immers het vinkje (Automatisch openen) geen nut.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 08 juni 2019 23:04 door Machiel de Wit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Geert M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 nov 2019 15:05 #4987 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic [BT 2.71] Laatst geopend bugje?
Hallo Machiel,

Ik heb dit even bekeken maar ik kan helaas niet aan je verzoek voldoen. Indien het wachtwoord verkeerd wordt ingevoerd wordt een lege administratie geopend en dat is voor BankTrans op dat moment het laatst geopende bestand. Ik heb gekeken of ik daar iets aan kan doen maar dat zit op heel veel plaatsen in de code en kost dus erg veel werk om het aan te passen.

Om dit probleem toch (gedeeltelijk) op te lossen heb ik het scherm voor het invoeren van het wachtwoord aangepast. Je krijgt nu 3 pogingen om het wachtwoord in te voeren. Hierdoor komt de beschreven situatie wellicht niet meer voor. Hopelijk kan je je vinden in deze oplossing.

De aanpassing zit in versie 2.77 (nu online).

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Geert M., Machiel de Wit

• Machiel de Wit
  • Machiel de Wit's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
11 nov 2019 20:07 #4989 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic [BT 2.71] Laatst geopend bugje?
Hoi Tonnie,

Ja, dat is een prima oplossing.
Netjes ook dat je de betreffende database ziet, kun je eventueel ook verschillende wachtwoorden gebruiken.
Ook netjes dat je een duidelijke melding krijgt wat er gebeurd als je toch 3x fout doet.
Ik ben hier heel blij mee.
Bedankt!

Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie, Geert M.

Gemaakt door Kunena