Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check dubbele subcategorieën toestaan

Lees meer
02 feb 2019 16:37 #4779 door Wim Snel
dubbele subcategorieën toestaan werd gestart door Wim Snel
Als ik in een categorie een subcategorie wil toevoegen en die subcategorie staat al onder een andere categorie dan krijg ik een melding dat ik die subcategorie niet kan gebruiken.
Voorbeeld: Ik wil de kosten van mijn camper en auto gescheiden categoriseren,
Camper
brandstof
wegenbelasting
onderhoud
Auto
brandstof
wegenbelasting
onderhoud

Maar als ik de camper als categorie klaar heb en ik wil de categorie auto op dezelfde manier verdelen dan kan dat niet.

Of.....doe ik het niet goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 feb 2019 14:15 #4787 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic dubbele subcategorieën toestaan
Hallo Wim,

De naam van een categorie mag helaas slechts 1 keer voorkomen in de boomstructuur en dat is niet iets dat ik aan zou kunnen passen. Er is echter wel een oplossing voor. Je kan namelijk zelf bijvoorbeeld een volgnummer toevoegen aan het begin van de categorie (bv 01_Camper, 02_Auto). Op de onderliggende subcategorieën kan je dan ook weer een volgnummer gebruiken (01_Brandstof onder 01_Camper en 02_Brandstof ons 02_Camper). Zie hiervoor ook topic .

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mvg., Tonnie

Lees meer
04 feb 2019 01:43 - 04 feb 2019 01:45 #4793 door Wim Snel
Beantwoord door Wim Snel in topic dubbele subcategorieën toestaan
Hoi Tonnie,
IK had zelf al andere namen ervoor bedacht, bijvoorbeeld brandstof camper en brandstof auto.
Maar ik verbaasde me erover dat een naam slecht 1x in de hele boom kan voorkomen, maar ik begrijp nu dat dat niet anders kan.
Overigens een prachtig programma, mijn complimenten.
IK heb een donatie gedaan.
Laatst bewerkt 04 feb 2019 01:45 door Wim Snel. Reden: aanvullen

Lees meer
04 feb 2019 12:34 #4794 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic dubbele subcategorieën toestaan
Hallo Wim,

Een dubbele sub-categorie geeft voornamelijk problemen in de weergave en rapporten. In het transactievenster wordt de toegewezen categorie weergegeven. Indien de categorie meerdere malen voor zou komen zie je daar dan dus niet waartoe hij behoort. In overzichten krijg je dan hetzelfde probleem. Je moet dan eigenlijk de categorie en alle bovenliggende categorieen laten zien.

Goed overigens om te horen dat BankTrans goed bevalt. En uiteraard bedankt voor de donatie :)

Mvg., Tonnie

Gemaakt door Kunena