Argenta export in .xlsx
- Bruno
-
Onderwerp Auteur
Wordt de Argenta import in de nabije toekomst aangepast naar dit nieuwe formaat ?
vriendelijke groet,
Bruno.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Dit is inmiddels bekend en ik ben bezig met een aanpassing. Omdat het in dit geval een excelbestand betreft moet ik echter veel aanpassing en kost het me best veel tijd. Het kan dus nog wel even duren waarvoor mijn excuses.
Mvg., Tonnie
- Bruno
-
Onderwerp Auteur
Alvast bedankt dat je dit wil bekijken en aanpassen;
Ik heb ondertussen in Exel een conversiescript gemaakt om het bestand om te vormen naar het oude formaat. Krijg echter telkens een foutmelding bij het openen in banktrans: 'onbekend formaat, het bestand kan niet worden ingelezen'
Waar wordt precies op gecontroleerd om te kijken of het een geldig importbestand is ?
vriendelijke groet,
Bruno
- Tonnie
-
Ik ben inmiddels redelijk ver gevorderd en hoop de nieuwe versie binnen twee weken te kunnen aanleveren.
Betreffende je vraag. De eerste regel van het bestand moet 3 velden bevatten gescheiden door ';'. Het eerste veld moet 'Nr v/d rekening' bevatten. Het tweede veld het rekeningnummer zelf.
De rest van de regels moeten 10 velden bevatten. De eerste regel moet beginnen met Valutadatum.
Hopelijk lukt het zo.
Mvg., Tonnie
- Tonnie
-
Ik heb zojuist een nieuwe versie van BankTrans online gezet (2.63) waarmee het nieuwe formaat kan worden ingelezen. Ik hoop dat het werkt zoals verwacht.
Mvg., Tonnie
- Bruno
-
Onderwerp Auteur
Import werkt zonder problemen. Enkel wordt het geïmporteerde bestand niet verplaatst naar de backupmap na de import, maar dit is makkelijk zelf uit te voeren.
Super !
vriendelijke groet,
Bruno
- Tonnie
-
Er zat nog een foutje in. De datums werden niet goed ingelezen (2 dagen verschil). Er is inmiddels een nieuwe versie (2.64) waarin dit probleem is opgelost. Het verplaatsen van het bestand gaat inderdaad ook nog niet goed. Dat los ik in de volgende versie op. In ieder geval bedankt voor het melden.
Mvg., Tonnie
- Tonnie
-
In de nieuwe versie van BankTrans (2.65) is het probleem met het verplaatsen ook opgelost.
Mvg., Tonnie
- Bruno
-
Onderwerp Auteur
vriendelijke groet,
Bruno
- Benoit Vdb
-
ik heb zonet bij wijze van test de windows versie uitgeprobeerd en de import van Argenta xls werkt zoals verwacht. . Kan de versie 2.63 ook beschikbaar gemaakt worden voor Linux ?
Alvast bedankt,
Benoit