Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check Transactie overboeken naar andere rekening

Lees meer
28 mrt 2016 13:49 - 30 mrt 2016 12:32 #3510 door HdV
Tonnie,

Mede naar aanleiding van #3453 .

Kan aan de transactie-RMK een optie Overboeken naar... worden toegevoegd?

Dit voor bijv. het overboeken van een pin-bedrag naar een KAS-rekening (naar keuze). Daarbij zou dan de tegenrekening en het overboeking-vinkje automatisch gezet moeten worden.
Scheelt tikwerk.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 30 mrt 2016 12:32 door HdV. Reden: Aanleiding toegevoegd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 apr 2016 10:02 #3515 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Transactie overboeken naar andere rekening
Hallo Henk,

Dit is een zeer nuttige toevoeging en ik ga daar binnenkort mee aan de slag.

Mvg., Tonnie

Lees meer
04 apr 2016 22:36 #3516 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Transactie overboeken naar andere rekening
Tonnie,

Fijn.

Wellicht nog even ten overvloede. Met KAS-rekening bedoel ik een voor BT nieuw rekeningtype, zodat je voor deze overboeking specifiek uit kasboeken kan kiezen. Dit type zou dan zelfs speciaal als kasboek ingericht kunnen worden door niet-relevante kolommen te verbergen en kasboekoverzicht (balans en eventueel winst- en verliesrekening) mogelijk te maken.

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
06 mei 2016 21:57 #3608 door HdV
Tonnie,

Dit type zou dan zelfs speciaal als kasboek ingericht kunnen worden...

Tevens is minder fraai dat als je het kasboek een niet-IBAN naam geeft - wat je al gauw doet, bijv. Kasboek - én je de Instelling Eenvoudig leesbaar hebt ingeschakeld, er ongewenste spaties worden toegevoegd. Het 'rekeningnummer' wordt dan "Kasb oek".

Dit voorkomen, kan die eigenschap ook aan het nieuwe type worden gekoppeld?

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
18 mei 2016 19:17 #3610 door Tonnie
Hallo Henk,

Toevoegen van een KAS-rekening was ik al van plan maar met jouw opmerking betreffende een winst- en verliesrekening ga je nog wat verder. Ik heb helaas beperkte boekhoudkundige kennis waardoor ik niet kan inschatten wat hiervoor de nodige aanpassingen zouden zijn. Als je inderdaad deze wensen hebt, kan je daarvoor dan een ander topic starten zodat e.e.a. overzichtelijk blijft?

Voor nu had ik gedacht aan een functie waarbij je een transactie kan overboeken naar een ander rekeningnummer. Daarbij krijgt de gebruiker dan de mogelijkheid om te kiezen uit de reeds aanwezige rekeningen of een nieuwe (nummer kan dan zelf worden ingevuld). Na ok wordt dan de nieuwe transactie aangemaakt en de tegenrekening bij de oorspronkelijk transactie ingevuld. Bovendien wordt het vinkje overboeking dan aangezet voor beide transacties. Aanroepen van de functie kan alleen indien nog geen tegenrekening is ingevuld.

Betreffende de weergave van rekeningen, daarvoor was ik al van plan om bij de rekeningen een vinkje toe te voegen om aan te geven dat het rekeningnummer niet aangepast mag worden door de instellingen voor de weergave. Ik heb bv een rekening genaamd PayPal en die wordt momenteel ook verkeerd weergegeven. Ik zou ook kunnen kijken of er letters in het rekeningnummer voorkomen en indien het dan geen IBAN is, dan sowieso altijd het originele IBAN nummer weergeven. Wat vindt jij van deze laatste optie?

Nog een vraag betreffende de KAS-rekening, stel dat ik daarvoor een uitzondering maak, is er dan altijd slechts één kasrekening per administratie toegestaan?

Mvg., Tonnie

Lees meer
18 mei 2016 21:37 #3612 door HdV
Hallo Tonnie,

Je voorgestelde opzet lijkt me precies wat men nodig heeft.

Ik zou ook kunnen kijken of er letters in het rekeningnummer voorkomen en indien het dan geen IBAN is, dan sowieso altijd het originele IBAN nummer weergeven. Wat vindt jij van deze laatste optie?

Je bedoelt hier met "het originele IBAN nummer" een rekeningnummerweergave zonder spaties? Dat lijkt me dan een goed plan.

Dan je laatste vraag over een of meer kasboeken per administratie. Tsja... dat weet ik eigenlijk niet. Je zou zeggen dat één voldoende zou moeten zijn, maar ik kan me voorstellen dat er bij een (voetbal)vereniging één administratie wordt gebruikt en dat er meerdere kasboekjes (bijv. per elftal) worden bijgehouden. Dat pleit dan voor meerdere kasboeken per administratie. Ergo, is er iets op tegen om dat toe te laten?

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
20 mei 2016 10:47 #3613 door HdV
Tonnie,

Daarbij krijgt de gebruiker dan de mogelijkheid om te kiezen uit de reeds aanwezige rekeningen...

Wil je dit toelaatbaar laten zijn naar alle rekeningen of alleen naar niet-IBAN-rekeningen ofwel KAS-boeken etc., zoals ik in #3516 beschrijf?

Naar IBAN-rekeningen lijkt me namelijk overbodig en zelfs ontoelaatbaar.

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
22 mei 2016 10:37 #3614 door Tonnie
Hallo Henk,

Ik was eigenlijk niet van plan om de te selecteren rekeningen te beperken. Ik snap je punt maar deze functie kan ook gebruikt worden om bijvoorbeeld een spaarrekening bij te houden. En ik heb geen idee hoe deze rekeningen bij alle banken genummerd worden. Een beperking op rekeningnummer zou in dit geval dus problemen kunnen geven. Kan je je hier in vinden?

Mvg., Tonnie

Lees meer
22 mei 2016 13:28 - 22 mei 2016 15:00 #3615 door HdV
Tonnie,

Ik weet dat beleggings- en verzekeringsmaatschappijen spaarrekeningen voeren. Uit eigen ervaring weet ik ook dat die zowel IBAN- als niet-IBAN-nummers kunnen hebben. Bij de IBAN-nummers is dan de vraag of je die rekeningdata altijd kunt downloaden (en in BT kan importeren). En dat weet ik niet! Als het niet kan dan zal de gebruiker zelf de rekening in BT moeten creëren, die dan vermoedelijk het IBAN-nummer geven en met de hand moeten beheren..

Dat pleit dan inderdaad voor het ook kunnen selecteren van IBAN-rekeningnummers. Ik ben dus met mijn aanname weer een beetje te snel door de bocht gegaan en kan me dus prima vinden in je voorstel.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 22 mei 2016 15:00 door HdV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Lees meer
09 juni 2016 21:15 #3653 door Tonnie
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe versie van BankTrans online gezet (2.41) waarin de functie voor het overboeken van transacties is toegevoegd. Hopelijk werkt deze naar wens.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV

Gemaakt door Kunena