Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check Overboeking vlag handmatig zetten

Lees meer
07 okt 2015 00:08 #3047 door HH
Overboeking vlag handmatig zetten werd gestart door HH
Ik heb een aantal transacties die eigenlijk een soort overboeking zijn. Bijvoorbeeld een mislukte PIN opname waarbij het geld is afgeschreven en teruggestort op hetzelfde moment. In de grafieken komt dit nu terug als een af en bijschrijving, maar die wil ik niet zien.

Ik zou daarom graag de vlag overboeking bij deze transacties aanzetten zodat ik ze weg kan filteren uit de grafieken. Op dit moment kun je deze vlag echter niet handmatig zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 okt 2015 14:07 #3052 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Overboeking vlag handmatig zetten
Hallo,

De vlag Overboeking kan je inderdaad niet handmatig zetten. Dat wil ik eigenlijk ook zo laten. Anders moet ik een voorziening toevoegen die aangeeft of de overboeking automatisch of handmatig is aangebracht.

Een mogelijke oplossing is dat je handmatig de tegenrekening van de betreffende transacties in zou vullen (met hetzelfde rekeningnummer). Hierdoor kan BankTrans de overboeking zelf herkennen. Zou dat werkbaar zijn? Ik moet dan overigens wel een kleine aanpassing in BankTrans aanbrengen omdat op dit moment een overboeking alleen wordt gevonden indien de rekening en tegenrekening verschillend zijn.

Ik hoor graag je mening.

Mvg., Tonnie

Lees meer
12 okt 2015 22:54 #3061 door HH
Beantwoord door HH in topic Overboeking vlag handmatig zetten
Tonnie,

Bedankt voor het meedenken. Dat is inderdaad een goede oplossing, geeft mij de mogelijkheid om van die "onjuiste" transacties af te komen.

Hans

Lees meer
18 okt 2015 15:35 #3075 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Overboeking vlag handmatig zetten
Hallo Hans,

Ik heb het aangepast in versie 2.35 (vanaf nu online). Transacties worden nu ook als overboeking herkend indien rekening en tegenrekening hetzelfde zijn.

Mvg., Tonnie

Lees meer
21 okt 2015 19:55 #3089 door HH
Beantwoord door HH in topic Overboeking vlag handmatig zetten
Bedankt, dit werkt prima. Geen onjuiste "inkomsten" meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Gemaakt door Kunena