Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check Verdwijnende groene pijltjes

Lees meer
05 mei 2015 17:50 - 26 juli 2015 13:59 #2572 door HdV
Verdwijnende groene pijltjes werd gestart door HdV
Tonnie,

Als er bij het openen van het scherm Onderhoud categorieën of tijdens het bewerken categorieen zijn/worden toegekend dan verschijnt het groene pijltje. Als je nu vaak tussentijds categoriseert dan verdwijnen de pijltjes uiteindelijk. Is het mogelijk tijdens de onderhoudssessie de pijltjes te handhaven en ze pas te verwijderen als je het scherm afsluit? Dan blijft de Preview via Controle tip [A] ook betrouwbaar. :)

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 26 juli 2015 13:59 door HdV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 mei 2015 20:41 #2615 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Verdwijnende groene pijltjes
Hallo Henk,

Dat is me nog niet opgevallen en ga ik ook eens testen. Ik kom hier nog op terug.

Mvg., Tonnie

Lees meer
18 okt 2015 10:47 #3072 door Tonnie
Hallo Henk,

Ik heb deze eens bekeken en de vinkjes verdwijnen alleen indien ik de knop Tussentijds categoriseren gebruik. Dat is volgens mij in dit geval ook terecht. Met behulp van deze knop wordt namelijk de kolom Categorie gevuld met de nieuwe categorie waardoor er op dat moment dus geen verschil meer bestaat, en er dus ook geen vinkje meer wordt getoond.

De Preview uit jouw tip werkt dan dus alleen maar indien je de knop Tussentijds categoriseren dus niet gebruikt.

Kan je hier iets mee?

Mvg., Tonnie

Lees meer
20 okt 2015 12:57 - 22 okt 2015 11:15 #3087 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Verdwijnende groene pijltjes
Tonnie,

Kan je hier iets mee?

Eigenlijk niet. :( ;)

De plaatsing van de iconen wordt thans bepaald n.a.v. het verschil tussen de situatie van vóór en ná het drukken op Tussentijds categoriseren. Wat ik graag wil is dat het icoon weergeeft wat het verschil is tussen het moment van instappen en het monent van verlaten van Onderhoud categorieën.
Het gaat er mij dus om dat je wilt 'vasthouden' wat er tijdens het bezoek aan scherm Onderhoud categorieën m.b.t. de categorieën gewijzigd is, dus ook na meermaals Tussentijds categoriseren. Ofwel, daarmee kunnen zien (reviewen) wat er uiteindelijk (via OK) in de administratie gewijzigd wordt.

Ik hoop dat ik hiermee de wens wat duidelijker heb gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 22 okt 2015 11:15 door HdV.

Lees meer
23 okt 2015 10:05 #3090 door Tonnie
Hallo Henk,

Je bedoeling is me duidelijk maar waarom gebruik je dan tussentijds de knop Tussentijds categoriseren? Heeft deze voor jou dan nog wel meerwaarde? Als je die niet gebruikt dan werkt het toch zoals jij wil?

Mvg., Tonnie

Lees meer
23 okt 2015 15:35 - 23 okt 2015 21:38 #3091 door HdV
Tonnie,

... waarom gebruik je dan tussentijds de knop Tussentijds categoriseren?

Omdat ik meerdere categoriecriteria wijzig per bezoek aan Onderhoud categorieën en de groene pijltjes alleen verschijnen nadat je op Tussentijds categoriseren drukt.

Tijdens één onderhoudssessie wijzig ik namelijk vaak opvolgend de zoekcriteria van meerdere categorieën. Na iedere wijziging druk ik dan op Tussentijds categoriseren om de groene pijltjes te krijgen. Je weet, deze pijltjes hebben geen 'geheugen' en verdwijnen dus bij de volgende Tussentijds categoriseren.
Begrijp ik het goed dat jouw gedachte nu is om:
  1. na iedere categoriewijziging het onderhoudsscherm te verlaten om het daarna weer te betreden om de volgende categoriewijziging te doen,
    --- of (als alternatief) ----
  2. het effect van iedere wijziging uitsluitend via de knop Test criteria te bekijken, meerdere wijzigingen op deze manier te controleren en pas als je klaar bent - wat je eigenlijk nooit van te voren weet - via Tussentijds categoriseren de groene pijltjes te bekijken en Onderhoud categorieën te verlaten.
Dat gaat natuurlijk wel, maar ik vind het niet echt comfortabel en intuïtief om op deze manier de reviewfunctionaliteit te volgen.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 23 okt 2015 21:38 door HdV. Reden: Tekst nog verduidelijkt

Lees meer
25 okt 2015 09:03 #3097 door Tonnie
Hallo Henk,

Ik snap heel goed wat je wil en dat is ook logisch. Jij geeft aan dat de groene pijltjes alleen verschijnen na keuze voor Tussentijds categoriseren. Maar, die worden toch al gezet indien je kiest voor Analyseren? Ik heb dat net getest en dat lijkt wel te werken. Als je nu in plaats van Tussentijds categoriseren werkt met Analyseren, dan doet het toch precies wat jij wil? Of zie ik iets over het hoofd?

Mvg., Tonnie

Lees meer
25 okt 2015 10:41 #3098 door HdV
Tonnie,

Met het schaamrood op de kaken... je hebt gelijk. Ik ben in mijn eigen valkuil getuimeld, namelijk in tip #2464 de opmerking dat je de groene pijltjes krijgt via Tussentijds controleren. Zo heb ik eenvoudigweg de Analyse-knop links laten liggen.
Wat een geweldig programma is BankTrans toch :)

En die tip: die ga ik corrigeren.

Met vriendelijke groet,
Henk

Lees meer
25 okt 2015 13:15 #3099 door Tonnie
Hallo Henk,

Geen probleem hoor. Bij deze is er weer een wijzigingsverzoek afgehandeld ;-)

Mvg., Tonnie

Gemaakt door Kunena