Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

check Handmatig selectief automatisch categoriseren

• Machiel de Wit
  • Machiel de Wit's Profielfoto Onderwerp Auteur
Lees meer
29 juni 2014 10:38 - 12 okt 2014 11:20 #1936 door Machiel de Wit
Handmatig selectief automatisch categoriseren werd gestart door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,

Ik zou graag handmatig automatisch kunnen categoriseren, het idee is om eerst de uitzonderingen met de hand toe te wijzen en dan de rest automatisch. Of juiste een handmatige toewijzing te wissen (of te overrulen zodat hij automatisch mee genomen wordt.

Ook kun je nu geen onderscheid maken als je een overboeking doet naar een rekening die je ook in BT hebt. De gevonden criteria gelden immers voor elke match. Rekening afhankelijke toekenning is dus niet mogelijk.

- Graag zie ik daarom een "Toepassing scherm" van de gemaakte automatische categorieën, die het resultaat toepast op het gefilterde selectie resultaat in het mutatiescherm.
- Een knop op de werkbalk, om die te openen is dan helemaal handig.
- Als dan daar ook de optie mogelijk is om reeds handmatig toegekende categorieën te overrulen (of via RMK die van die ene mutatie te wissen), heb je een handige tool.

Ik heb namelijk een aantal filters gemaakt die per rekening de nieuwe mutaties laat zien (geen categorieën toegekend) zodat ik deze elders kan verwerken. Dat is slechts voor een deel van de mutaties van toepassing en die wijs ik dan met de hand toe. De overige kunnen dan automatisch gedaan worden.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 12 okt 2014 11:20 door Machiel de Wit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Machiel de Wit
Lees meer
17 aug 2014 14:19 #2001 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Handmatig selectief automatisch categoriseren
Tonnie,

Deze verzoeken staan volgens mij ook in de andere postjes en als die daar behandeld zijn is deze post overbodig geworden.

- De knop heb ik bij een ander verzoek postje toegevoegd

- De optie om te kunnen overrulen kan je dan verkrijgen door de reeds aanwezige optie "Wis handmatige categorie" te gebruiken en dan de selectie "Geen categorie gevonden". :-)

Met vriendelijke groet,
MdW.

Lees meer
31 aug 2014 13:33 #2012 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Handmatig selectief automatisch categoriseren
Hallo Machiel,

Ik heb hier lang over nagedacht en de mogelijkheden in de programmatuur onderzocht. Voor zover ik nu kan overzien is het na een aantal aanpassingen in de programmatuur mogelijk om het categoriseren uit te voeren op de in het hoofdscherm gemaakte selectie. Ik ga beginnen aan deze aanpassing. Zodra het zover is laat ik het weten.

De knop is overigens in versie 2.21 toegevoegd. Daar kan je nu dus al gebruik van maken.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit

• Machiel de Wit
Lees meer
31 aug 2014 18:58 #2013 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Handmatig selectief automatisch categoriseren
Dat klinkt veel belovend.
Fijn dat je ermee aan de slag gaat.

Alvast bedankt voor de andere aanpassingen.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Gemaakt door Kunena