'Hint'kader bij lange teksten.
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
18 jan 2014 00:02 - 18 jan 2014 09:28 #1680
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
'Hint'kader bij lange teksten. werd gestart door HdV
Tonnie,
In de velden van het transactievenster komt het voor dat teksten langer zijn dan de kolom breed is. Om de tekst helemaal te lezen moet je dan (eventjes) de kolom verbreden.
Wat zou het makkelijk zijn als zo'n tekst in een (geel) 'hint'kadertje tevoorschijn springt als je op zo'n veld gaat staan of er overheen hoovert. Als dat kadertje dan ook meer dan één regel kan bevatten, kunnen ook CR-en worden getoond (want in het veld staat alles achter elkaar geplakt).
Zou iets dergelijks kunnen?
Vaak verdwijnt zo'n kadertje (te) snel. Ik heb een programma waarin de tijd dat het kadertje getoond wordt, wordt verlengd zolang de Ctrl-toets blijft ingedrukt. Misschien ook nog een ideetje?
In de velden van het transactievenster komt het voor dat teksten langer zijn dan de kolom breed is. Om de tekst helemaal te lezen moet je dan (eventjes) de kolom verbreden.
Wat zou het makkelijk zijn als zo'n tekst in een (geel) 'hint'kadertje tevoorschijn springt als je op zo'n veld gaat staan of er overheen hoovert. Als dat kadertje dan ook meer dan één regel kan bevatten, kunnen ook CR-en worden getoond (want in het veld staat alles achter elkaar geplakt).
Zou iets dergelijks kunnen?
Vaak verdwijnt zo'n kadertje (te) snel. Ik heb een programma waarin de tijd dat het kadertje getoond wordt, wordt verlengd zolang de Ctrl-toets blijft ingedrukt. Misschien ook nog een ideetje?
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 18 jan 2014 09:28 door HdV. Reden: Voorbeeldplaatje toegevoegd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
18 jan 2014 15:07 #1681
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic 'Hint'kader bij lange teksten.
Hallo Henk,
Dat is inderdaad een nuttige toevoegen en is ook niet veel werk. In de volgende versie (2.11) zal dit aanwezig zijn (voor de velden omschrijving, opmerkingen, specificatie en ten name van).
De CR-en worden hierin meegenomen en zo te zien blijft de tooltip in Qt gewoon staan.
Mvg., Tonnie
Dat is inderdaad een nuttige toevoegen en is ook niet veel werk. In de volgende versie (2.11) zal dit aanwezig zijn (voor de velden omschrijving, opmerkingen, specificatie en ten name van).
De CR-en worden hierin meegenomen en zo te zien blijft de tooltip in Qt gewoon staan.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Luc
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
25 jan 2014 17:03 #1693
door Tonnie
De nieuwe versie met deze uitbreiding staat nu online.
Mvg., Tonnie
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HdV
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
26 jan 2014 22:26 - 27 jan 2014 12:30 #1725
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Beantwoord door HdV in topic 'Hint'kader bij lange teksten.
Tonnie,
Dank voor de snelle toevoeging van de tooltips. Mooi. Ik heb het gelijk geprobeerd.
Daardoor heb ik nog wat opmerkingen:
1) Bij mij verschijnt de tooltip niet bij de Specificaties.
2) Is het ook mogelijk om bij het veld Omschrijving in het deelvenster Details een tooltip te tonen?
3) In een RABO-importbestand vind je komma's in transacties, ook in het deel wat de Omschrijving vormt. Die 'Omschrijving'komma's worden door BT genegeerd in plaats van omgezet te worden in spaties (zoals in de dagafschriften). Is het mogelijk om die spaties toe te voegen, zodat (ook in de tooltip) de Omschrijving makkelijker te lezen is?
Dank voor de snelle toevoeging van de tooltips. Mooi. Ik heb het gelijk geprobeerd.
Daardoor heb ik nog wat opmerkingen:
1) Bij mij verschijnt de tooltip niet bij de Specificaties.
2) Is het ook mogelijk om bij het veld Omschrijving in het deelvenster Details een tooltip te tonen?
3) In een RABO-importbestand vind je komma's in transacties, ook in het deel wat de Omschrijving vormt. Die 'Omschrijving'komma's worden door BT genegeerd in plaats van omgezet te worden in spaties (zoals in de dagafschriften). Is het mogelijk om die spaties toe te voegen, zodat (ook in de tooltip) de Omschrijving makkelijker te lezen is?
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 27 jan 2014 12:30 door HdV. Reden: Kleine tekstaanpassing.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
25 feb 2014 17:43 #1788
door Tonnie
Hallo Henk,
Ik heb net een nieuwe versie online gezet (2.15) waarin de bovenstaande opmerkingen zijn verwerkt. Hopelijk is het zo in orde.
Mvg., Tonnie
Ik heb net een nieuwe versie online gezet (2.15) waarin de bovenstaande opmerkingen zijn verwerkt. Hopelijk is het zo in orde.
Mvg., Tonnie
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
25 feb 2014 21:30 - 25 feb 2014 21:30 #1793
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Tonnie,
Dank voor de snelle aanpassing.
'1' en '2' zijn in orde, '2' zelfs met meer dan gevraagd.
'3' blijkt, naar het zich laat aanzien, toch nog niet helemaal optimaal te zijn geïmplementeerd.
Een RABO-Omschrijving bevat, voor zover ik kan nagaan, altijd 8 komma's. In 2.15 wordt alleen de eerste omgezet in een spatie. De rest wordt (nog) genegeerd. Toch?
Dank voor de snelle aanpassing.
'1' en '2' zijn in orde, '2' zelfs met meer dan gevraagd.
'3' blijkt, naar het zich laat aanzien, toch nog niet helemaal optimaal te zijn geïmplementeerd.
Een RABO-Omschrijving bevat, voor zover ik kan nagaan, altijd 8 komma's. In 2.15 wordt alleen de eerste omgezet in een spatie. De rest wordt (nog) genegeerd. Toch?
Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 25 feb 2014 21:30 door HdV.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
17 aug 2014 10:29 #1997
door Tonnie
Hallo Henk,
Ik beschik helaas niet over een recente versie van het Rabo-formaat en heb geen voorbeeld van zo'n omschrijving. Zou je hiervan een voorbeeldje via de mail kunnen sturen?
Mvg., Tonnie
Ik beschik helaas niet over een recente versie van het Rabo-formaat en heb geen voorbeeld van zo'n omschrijving. Zou je hiervan een voorbeeldje via de mail kunnen sturen?
Mvg., Tonnie
- HdV
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
17 aug 2014 16:19 #2002
door HdV
Met vriendelijke groet,
Henk
Dag Tonnie,
Het lijkt erop dat het probleem zich niet meer voordoet.
Ter illustratie heb ik je 2 bestanden per mail gestuurd.
Het lijkt erop dat het probleem zich niet meer voordoet.
Ter illustratie heb ik je 2 bestanden per mail gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Henk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie