Opstart parameter
- Frens
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
17 dec 2013 11:31 #1511
door Frens
Opstart parameter werd gestart door Frens
Ik gebruik Banktrans prive en tevens als penningmeester van een vereniging.
Voor beide gebruik ik dezelfde computer maar wil toch graag het e.e.a. gescheiden gebruiken.
Is het mogelijk om Banktrans op te starten met een parameter waarin het .bav bestand staat. Zodoende kan ik twee verschillende snelkoppelingen maken.
Voor beide gebruik ik dezelfde computer maar wil toch graag het e.e.a. gescheiden gebruiken.
Is het mogelijk om Banktrans op te starten met een parameter waarin het .bav bestand staat. Zodoende kan ik twee verschillende snelkoppelingen maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
17 dec 2013 19:23 #1514
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Opstart parameter
Hallo Frens,
Hiervoor is al eens vaker een soortgelijk verzoek gedaan en dat staat nog steeds open. Dat was toen een lastige aanpassing en is daardoor blijven liggen. Ik zal hier binnenkort nog eens naar kijken.
Wellicht een tip. In de instellingen kan je voorkomen dat de laatst geopende administratie automatisch wordt geopend bij het starten van BankTrans. Je moet dan altijd handmatig de administratie kiezen. Misschien voorkomt dit de kans op fouten. Het is meer een idee.
Mvg., Tonnie
Hiervoor is al eens vaker een soortgelijk verzoek gedaan en dat staat nog steeds open. Dat was toen een lastige aanpassing en is daardoor blijven liggen. Ik zal hier binnenkort nog eens naar kijken.
Wellicht een tip. In de instellingen kan je voorkomen dat de laatst geopende administratie automatisch wordt geopend bij het starten van BankTrans. Je moet dan altijd handmatig de administratie kiezen. Misschien voorkomt dit de kans op fouten. Het is meer een idee.
Mvg., Tonnie
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
29 dec 2013 15:36 #1545
door Tonnie
Hallo Frans,
Vanaf versie 2.08 (nu online) kunnen de mapinstellingen per administratie worden opgeslagen. Hierdoor wordt het onderhouden van meerdere administraties veel eenvoudiger. Tevens kan nu de te openen administratie aan BankTrans worden meegegeven vanuit een snelkoppeling. Gebruik hiervoor -a <administratie>. Voorbeeld:
banktrans.exe -a c:\temp\banktrans.bav.
Hopelijk voldoen deze aanpassingen aan je verwachtingen.
Mvg., Tonnie
Vanaf versie 2.08 (nu online) kunnen de mapinstellingen per administratie worden opgeslagen. Hierdoor wordt het onderhouden van meerdere administraties veel eenvoudiger. Tevens kan nu de te openen administratie aan BankTrans worden meegegeven vanuit een snelkoppeling. Gebruik hiervoor -a <administratie>. Voorbeeld:
banktrans.exe -a c:\temp\banktrans.bav.
Hopelijk voldoen deze aanpassingen aan je verwachtingen.
Mvg., Tonnie
- Machiel de Wit
-
Minder
Lees meer
30 dec 2013 16:19 #1563
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Opstart parameter
Goede toevoeging.
Goed om ook de Help aan te passen?
Menuindeling, Openen
Openen van een bestaande administratie. (*)
Via een parameter kan ook een specifieke te openen administratie aan BankTrans worden meegegeven vanuit een snelkoppeling. Gebruik hiervoor -a <administratie>
Voorbeeld: banktrans.exe -a c:\temp\banktrans.bav
Goed om ook de Help aan te passen?
Menuindeling, Openen
Openen van een bestaande administratie. (*)
Via een parameter kan ook een specifieke te openen administratie aan BankTrans worden meegegeven vanuit een snelkoppeling. Gebruik hiervoor -a <administratie>
Voorbeeld: banktrans.exe -a c:\temp\banktrans.bav
Met vriendelijke groet,
MdW.
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
30 dec 2013 17:26 #1567
door Tonnie
Hallo Machiel,
Dat moest ik inderdaad nog doen. Bedankt voor de tekst, ik heb dit inmiddels toegevoegd en zal aanwezig zijn in de volgende versie van BankTrans (2.09).
Mvg., Tonnie
Dat moest ik inderdaad nog doen. Bedankt voor de tekst, ik heb dit inmiddels toegevoegd en zal aanwezig zijn in de volgende versie van BankTrans (2.09).
Mvg., Tonnie
- Machiel de Wit
-
Minder
Lees meer
30 dec 2013 19:02 #1571
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Opstart parameter
Tonnie, fijn dat je het al aangepast hebt.
Ik heb het net getest en het blijkt dat je de parameter tussen "aanhalingstekens" moet zetten zodra je langer dan 8 karrakters in de bestandsnamen gebruikt.
Is ook logisch voor de doorgewinterde Windows gebruiker, maar wel goed om dat ook als voorbeeld in de help te zetten. Dat voorkomt vragen door de doosnee gebruiker. Het kan ook gewoon bij kortere namen toegepast worden.
De tekst wordt dan:
Voorbeeld: banktrans.exe -a "c:\temp\banktrans.bav"
Ik heb het net getest en het blijkt dat je de parameter tussen "aanhalingstekens" moet zetten zodra je langer dan 8 karrakters in de bestandsnamen gebruikt.
Is ook logisch voor de doorgewinterde Windows gebruiker, maar wel goed om dat ook als voorbeeld in de help te zetten. Dat voorkomt vragen door de doosnee gebruiker. Het kan ook gewoon bij kortere namen toegepast worden.
De tekst wordt dan:
Voorbeeld: banktrans.exe -a "c:\temp\banktrans.bav"
Met vriendelijke groet,
MdW.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Frens
-
Onderwerp Auteur
Minder
Lees meer
30 dec 2013 19:23 #1573
door Frens
Beantwoord door Frens in topic Opstart parameter
Tonnie,
Klasse..
Bedankt voor deze aanpassing. Ik ben er zeer content mee.
Klasse..
Bedankt voor deze aanpassing. Ik ben er zeer content mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Tonnie
-
Minder
Lees meer
30 dec 2013 20:03 #1574
door Tonnie
Hallo Machiel,
Dank je. Ik heb het inmiddels aangepast. Het komt mee in de volgende versie (2.10).
Mvg., Tonnie
Dank je. Ik heb het inmiddels aangepast. Het komt mee in de volgende versie (2.10).
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit